Skrivet den: 2012-05-20 Klockan: 11:46:39

Byggarbete pågår

Här är arbetet i full gång, inget helga vilodagen här inte.
Jag tror Gud har förståelse för det.



Snickar-kompisen skulle komma klockan 8:30 på morgonen och jag SA till Älsklingen igår att nu ska du se att ungarna kommer att sova som stockar i morgon bitti, när vi MÅSTE gå upp.
Sagt och förutspått, klockan 8 vaknade jag och gick upp, då snusade resten av familjen fortfarande.
Det är ju inte klokt!

Jag skulle kunna skriva en bok om detta med ungar och sömn.
Inte om HUR man ska få ungar att sova, för det har jag ingen aning om hur man gör ;). Utan om saker som de tar sig för när det gäller sömn.
Jag menar, hur länge sedan var det som de sov till 8 en morgon? Inte sedan vi ställde om till sommartid har det hänt. Upp och hoppa klockan 7, och tidigare, om det har varit helgdag. Skoldagar har det förståss varit gråt och tandagnisslan ;)

Men så får man något som gör att man måste gå upp tidigare, och ungarna visste INTE om detta. Ändå sover de som stockar till deras vanliga uppgångstid och mer därtill. Halv nio slog de upp sina ögon. HALV NIO! Det har ju inte hänt sedan.....ja sedan sjön brann ;)

Helt ofattbart.

Men nu spacklas det här så det står härliga till och det blir jättebra.
HUR ska vi kunna återgälda detta?



Folkdräkterna som inhandlades igår blev jättebra.
Dyrt men bra.
Jag ska sätta på ungarna den för att visa svärmor som kommer på obligatorisk söndagsfika i eftermiddag, så då tar jag kort på dem.
Men som sagt, det blev bra.

Nu får vi fotsätta här.
På grund av tidigt morgonbesök så blev det ju ingen morgonrunda idag. Jag är ju barnvakt ;)
Så det måste hinnas med senare också.
Och bädda rent i sängarna.
Och hänga tvätt naturligtvis.
Alltid hänga tvätt...och vika....och stoppa in i lådaor....och ;)

/Y

Kommentarer
Postat av: AnneliH

Väntar med spänning att få se hur fina de blev! :)

Visst är det typiskt det där med barn och sömn...jag har heller aldrig kunnat räkna ut den ekvationen.

Hoppas det blir bra i rummet nu och att ni slipper mer mögel...

Ha en fin söndag!!

2012-05-20 @ 12:36:58
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: Ann-MarI

Nu är mina tonåringar, men minns nog att det var så, med barn och sömn alltså...vi har dessutom låtit dem somna med oss, orkade inte med något annat :-)

Ursöta kläder, hoppas du visar upp barnen i dem...

Kram Ann-Mari

Postat av: Mor

Va spännande det ska bli att se kläderna på.

2012-05-20 @ 17:30:07
Postat av: Freja

Hahaha, så där var det med mina ungar med! När de skulle upp var det omöjligt att väcka dem, när de OCH JAG skulle kunna få sova vaknade de snortidigt... Och det där eviga tvättandet... I dag fick jag äntligen bort tvättberget som legat i tvättstugan de senaste veckorna. Sommarkläder, vinterkläder, sängkläder, soffklädsel, allt, tvättade jag klart, torkade, vek och stoppade in i skåp och lådor. SKÖNT! Bara för att upptäcka att några i familjen samtidigt fyllt tvättkorgen med ny smutstvätt... The never ending story....

2012-05-20 @ 21:53:27
URL: http://blogg.amelia.se/reddevil/
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Så gulliga de kanariska folkdräkterna är!!!



Å ja du,m allt vi knåpar ihop samlas i lådor och skåp, och när det gjort sitt återvinns eller kastas det....



KRAM KRAM

2012-05-20 @ 23:16:44
URL: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0