Skrivet den: 2012-03-29 Klockan: 23:25:15

Sammanställning av Real Life - Vem spelar mig?

Ja det här med att mer vara en Bridget Jones-typ än en Carrie Bradshaw-typ >>> är inte alltid lätt. Kommer ni ihåg scenen där hon ska ta väninnans staty full med knark över gränsen, åker fast i tullen och får sitta i fängelse. Ja så lättlurad var ju jag också, fast jag hamnade inte i fängelset. Det fysiska fängelset alltså. Det psykiska, att få gå med skammen, ja det har jag fått sitta i de senaste fem åren.



Jag ville ju köpa hus här tills Alexander skulle födas men banken ville inte ge oss något rimligt lån. Så vi hoppade på ett erbjudande från en stor mäklarfirma här trotts att min svärfar avrådde oss å det bestämdaste:
- Lita inte på dem, de kommer att lura er.
Men jag körde på och trodde gott om alla och inte trodde jag att ett stort företag kunde lura klienter och komma undan med det. Då var det ju bara att gå till polisen.

Joho det kunde de visst. Och det var inte så bara att gå till polisen. Det var MYCKET krångligare. Även om vi var över 300 personer här på öarna som blivit lurade på samma sätt av samma mäklarfirma >>>.
Under de senaste fem åren har vi väntat på rättegång. De skyldiga har flytt landet och gjort samma bedrägeri i Ecuador och nu åkt fast där.
Vi har fortfarande inte fått nån rättvisa här och jag får gå med skammen över att vara den naiva, den lättlurade, hon som tror gott om alla.

Carrie Bradshaw hade nog inte råkat så illa ut ;)



Det är dags för veckans sammanställning av Real Life med temat "Vem ska spela mig?" och detta verkar ha varit en svår nöt att knäcka för många. Eller så är det inte många som har tänkt i samma banor som jag. Om det är någon som kommer på något så här i efterhand och vill spåna om det så är det bara att skicka in länken så kompletterar jag i efterhand. Det är alltid så kul att läsa.

De modiga framtida bestseller- och filmatiserings-rollbesättarna är:

- Ann-Mari tror att Gudrun i Heartbreak Hotell och jag måste erkänna att jag inte sett den filmen men blir ju genast nyfiken på den. Ann-Mari beskriver Gudrun och henne själv som:
"Lite för lång, lite hämmad, lite blyg, o-ambitiös och "gummibands-snäll" (man bara tänjer och tänjer tills det inte går mera, och då PANG! blir det drama!)...med en dold vild sida."

Det låter ju jättespännande. Måste hyra den filmen på en gång!

- Freja erkänner att hon nog är en lagom blandning mellan Kristina Lugn och Claire Wikholm och att de nog skulle kunna få rollen som Freja i Frejas film:
"Jag har ibland fått höra att jag pratar som en Kristina Lugn på speed, alltså lika släpigt som henne fast fort, om det går att förstå… Sen är det förstås deras hår, även om mitt är rakt och mer kopparrött."

Men Caires roll som mamman i "Vi hade ju i alla fall tur med vädret", den känner hon inte igen sig som. Och det är väl en bra tur det ;)

- Fnulan tycker att Pippi skulle ha huvudrollen i hennes film och det låter väll som en utmärkt rollbesättning av det jag sett i alla fall på hennes blogg ;)
Såg jag henne inte lyfta en häst där i förra veckan. Eller var det Ving-företaget ;)

Tack så jättemycket igen!
Alla ni som ställer upp och vänder ut och in på er i min Real Life varje vecka. Det är så kul att läsa och ni ska veta att jag verkligen uppskattar att ni gör detta och att det verkar som att ni dessutom tycker att det är lika kul som jag.
Det är en riktig sporre för mig.

Nästa vecka kör vi igen, som vanligt ;)

/Y

Kommentarer
Postat av: dianasdrommar

Hihi, inte lätt att veta vem som skulle spela huvudrollen bäst..tål att tänkas på...kram och ha en finfin fredag!Diana

2012-03-30 @ 05:25:55
URL: http://xn--dianasdrmmar-cjb.se/
Postat av: Helene

Ha en mysig och skön fredag.

Kram Helene.

2012-03-30 @ 11:22:44
URL: http://helenesdagbok.blogg.se/
Postat av: Annelie

Intressant och rolig läsning. :-)



Jag hoppas ni får en fin helg.

2012-03-30 @ 20:56:27
URL: http://anneliestankar.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0