Skrivet den: 2012-03-22 Klockan: 23:34:27

Presenter från Indien

När man får långväga besök så brukar det dyka upp en del presenter. En del överaskningar men de flesta beställa av oss som saknar det som finns hemma i Sverige.
Men denna gången kom det en riktig överaskning och en exotisk sådan också ;)



Min minsta lillasyster har varit i väg på en lång resa. Ja den varade väl inte så länge, men den gick långt bort. Ända till Indien.

Jag har aldrig varit där, men skulle väldigt gärna villa prova på att åka dit. Jag har hört folk som varit där säja att Indien är ett väldigt annorlunda land. Antingen så älskar man det, eller så hatar man det.
Jag har inte haft tillfälle att tala förtroligt med min syster sedan hon kom hem, så jag vet ännu inte vilket läger som hon sällade sig till.

Men jag såg underbara bilder från ett Taj Mahal i romatiskt ljus som nog inte gick av för hackor. Dock kanske just den upplevelsen kom i skymundan då hon, min syster, även förärades med den kniviga sjukdomen dysenteri och fick "bajsa blod i öknen" som hon så lustigt uttrykte sig.

Hur som helst, det måste ha varit en resa för livet och en upplevelse utöver det vanliga. Att resa i Indien då. Inte det andra i öknen som man verkligen kan vara utan.
Med hem från resan kom dessa dockor till ungarna som ser ut att vara hämtade direkt från 1000 och en natt som vi tackar så mycket för.

Dock funderar jag lite på om jag vågar hänga upp dem i hemmet. De ser lite mörka och buskiga ut och kanske får liv om natten och kommer och jagar oss i våra drömmar.
Ja, jag är en liten mörkrädd flicka fortfarande ;)

Så var den torsdagen slut och i morgon väntar 5-års-fredag.

/Y

Kommentarer
Postat av: Syster Emma

Vassego! Roligt att dockorna blev gillade. De är köpta vid Amber Fort i Jaipur där jag red elefant upp på berget ;-) Naturligtvis älskar jag Indien - man kan inte annat.



JättestOOOOrt grattis till mosters Alexander på 5-årsdagen! Kramar till alla!

2012-03-24 @ 06:45:11
URL: http://emmasfoton.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0