Skrivet den: 2012-03-19 Klockan: 00:37:43

På tur i Las Palmas

I dag har vi varit nere i södra delen av Gran Canaria, i Puerto Rico, för att ställa i ordning "sommarstugan" inför nästa helgs pool-födelsedags-kalas. Mer info om det kommer men jag fick upp ögonen för varför jag bor här egentligen.
40 minuter i bil och så är du i värsta söderhavssemestern.
Det är inte dåligt ;)

Men men. Igår gjorde vi något som jag och Älsklingen brukade göra när vi var innan-föräldrar. En tur i bil runt i Las Palmas. Lite sightseeing på hemmaplan.
Ibland på söndagar när vi var uttråkade och kanske lite bakis och bara ville komma utanför dörren men inte orkade gå någonstans, då brukade vi sätta oss i bilen och åka runt runt utan något speciellt mål.

Och så gjorde vi även igår innan veckohandlingen. Vi behövde komma ut och se oss om lite efter att ha varit innestängda i lägenheten i en vecka.
Och jag hade kameran med mig.

Mina damer och herrar, en del av Las Palmas:
















Men nu så är det söndagskväll och det är dags att samla ihop krafterna inför veckan som kommer. Det är ingen vanlig vecka kan jag lova. Det bjuds på fars dag, Sverige-besök, 5-års födelsedag, pool-födelsedagskalas och så inte att förglömma det vanliga skola, morgonrundor, matlagning, real life och livet inte att förglömma.

Men nu så är det dags att se på veckans mål i fotbollsligan och att borsta tänderna.

God natt!

/Y

Kommentarer
Postat av: AnneliH

Ja, jag kan förstå mycket väl varför du bosatt dig på ön :) Kram

2012-03-19 @ 06:37:19
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: Tina

Hej gumman! Åh vad mycket fina bilder! Jag förstår ditt val att flytta dit! Önskar dig en fin vecka! KRAM!

2012-03-19 @ 08:30:16
URL: http://familjenrosmer.blogspot.com
Postat av: Spanienfrugan

Vad roligt att få se lite bilder från Las Palmas! Vad häftigt det ser ut med husen som ligger nästan på varandra i sluttning. Hoppas ni får en bra vecka, och roligt med sverigebesöket!

2012-03-19 @ 09:59:28
URL: http://spanienfrugan.blogg.se/
Postat av: Åsa

va fint det ser ut :) mysigt :)

Hoppas du får en härlig vecka och att ni mår bättre :)

kramar Åsa

2012-03-19 @ 12:51:20
URL: http://sommerseth1.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0