Skrivet den: 2012-03-06 Klockan: 23:59:34

Musikutmaningens dag 8 & 9

Dagarna går alldeles för fort.
Jag hinner inte skriva om allt som jag vill skriva om.
Veckan har alldeles för få dagar. För få LEDIGA dagar menar jag då förståss ;)

Musikutmaningen pågår ju och jag halkar obönhörligen efter. Får slå två flugor i en smäll.
Låt se:
Dag 8: Låt du föknippar med gymnastik lektionerna.
Den här har jag faktiskt funderat på i några dagar. Jag har liksom en låt i huvudet, en som jag vet att vi sprang till på gympan. För det var alltid springning som uppvärmning. Runt runt i gympasalen.
Varför ska det alltid vara så tråkigt?

Men jag får liksom inte fast i låten.
Jag har den som på tungspetsen som man säjer.
Spott ut den då...

Jag får youtuba lite så får vi se om jag hittar den.



Så där ja.
Där satt den :)
Runt runt i gympasalen...


Dag 9: En låt du spelar när du är arg.
Oj oj oj det är inte lite hon kräver av oss den där Liw, upphovskvinnan till utmaningen.
Jag brukar mest slänga i dörrar när jag är arg ;)
Och på sista tiden så har jag inte fått spela någon musik alls här hemma som inte har barn-anknytning. Hmmm låter lite som att jag upprepar min mors uppträdande >>>.

Nej jag kommer faktiskt inte på någon så jag får slå till med en låt som gjort mig arg och tar ju denna.
Kommer ni ihåg när jag flippade ur? >>> & >>>



Jag har lugnat ner mig nu och bestämt mig för att han är sarkastisk i låten. Att det egentligen är killarna som beter sig fånigt som håller på och tänker så där.
För inte kan det vara fel på oss tjejer som tänder på sånt där? ;)

Ser ni.
Det är jättesvårt detta.
Men kul.

/Y

Kommentarer
Postat av: LORISSA LOVEBOMB

sv: tack så mycket! Perukinlägget ska jag försöka hinna med idag.

jag tycks alltid få trassel med min medverkan i real life, haha, igår gick jag och lade mig 21:30 ;)

2012-03-07 @ 09:19:38
URL: http://lorissalovebomb.se
Postat av: Marie-Louise

Vilka minnen den här musikutmaningen väcker till liv :) Kram

2012-03-07 @ 10:06:54
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: Annika

Hehe, ja jag ser att du också håller på med den här utmaningen, roligt att du skulle skriva om Amarillos, jag tycker den är helskön och tolkar den på det sättet som att det är en samhällskritisk text som belyser ungdomskulturen som den är idag (annars skulle jag inte heller bli glad av den). Den här utmaningen är jätterolig för musik berättar så mycket om oss och de vi är! :) Tack för titten!

2012-03-07 @ 10:48:21
URL: http://wilanand.wordpress.com
Postat av: Liwet och vardagen som Liw-

Åh, jag har å så svårt för Eriks låt. Men så läser jag Annikas kommentar här ovan, lyssnar igen och hör vad hon menar med det hon skriver.

Kul!

2012-03-07 @ 11:05:24
URL: http://liwetochvardagen.se
Postat av: Caroline

Är så roligt när man hittar igen dessa musikutmaningar, se hur andra bloggare tänker tillbaka på viss musik.

Eriks låt, är ju sig en låt som verkligen fastnar i huvudet...

2012-03-07 @ 11:08:59
URL: http://barbaskon.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0