Skrivet den: 2012-03-15 Klockan: 14:11:58

Musikutmaningens dag 16, 17 & 18

Vi är fortfarande hemma idag och försöker att ta det lugnt. Men i morgon tror jag nog att jag ska skicka iväg Guldklimpen till skolan. Han är bättre och det vore nog roligt för honom att komma iväg i alla fall en dag denna veckan. Det är ju fars dag på måndag här och de har säkert gjort något roligt i skolan som han vill avsluta till sin pappa.

Redan torsdag.
Jag säjer inget mer.
Men jag tar väl och jobbar ifatt på Liws musikutmaning där det ständigt verkar som att jag hamnar på efterkälken. Jag försöker att i alla fall lyckas få till två inlägg om dagen, tre när jag skriver recept. Men nu, när vi är hemma och rutinerna är upp och ner, precis som orken, ja så blir det svårt att hinna med.
Därför blir det en hat-tric idag igen.
Jag är som Messi (hat-tric-kungen), bara levererar och levererar ;)

På tal om recept så gjorde jag en sån UNDERBAR lasagne igår. Det var inte alls meningen. Ska försöka få ner den på pränt också. Men bild, det hann jag baskemig inte att få något innan den var uppäten. SÅ bra var den ;)

Dag 16: Låt du gråter till.
Ja det är väl ingen idé att hymla om saken, Titanic.
Jag blev besatt av den filmen. Jag var på bio och såg den TRE gånger, varav de två sista själv. Jag köpte videon och DVD-filmerna. Jag har BÄGGE soundtracken och jag gråter varenda gång som jag hör musiken och tänker på alla dem som dog.
Jag erkänner ;)





Dag 17: Låt som får dig att stänga av radion.
Denna låten kan jag bara inte med. De spelade ihjäl den på sin tid när den var poppis. Jag hörde den FÖR många gånger och det slog över till avsmak.
Jag tycker inte om den.





Dag 18: Låt som spelades på krogen.
Låt som spelades på krogen?
Ska man komma ihåg sånt?
Ha ha.
Skämt åtsido så är väl denna ett örhänge som jag mycket väl kommer ihåg PLUS dansen.
Jisses vilka tider, vilka utgångar, vilken ungdom ;)




Det var det.
Nu väntar tvättmskinen, lunchen och två desperata ungar ;) Och så har vi några fler pappersnäsdukar som måste smuttsas ner innan vi får köpa nya.
Ingen rast ingen ro.

/Y

Kommentarer
Postat av: Ina

YES!! Macarena den kommer jag ihåg när vi var ute och skakade rumpa på (hette det Kexfabriken på den tiden?)Jag tror t o m att vi hade saronger på oss från min Spanien resa:-) vilka tider. En annan låt jag kommer ihåg från dess är "Lemontree". Härligt med promenader längs "memorylane" :-)

2012-03-15 @ 14:38:08
Postat av: AnneliH

Vilket sammanträffande (även om du inte gillar den låten) på radion spelas det just nu; Nothing compares to U...

Hoppas ni får en bra torsdagskväll!

Kram!

2012-03-15 @ 15:09:08
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: Marie-Louise

Åh jag som fortfarande älskar Nothing compares to you :) Måste få till min musikutmaning idag jag också, men herre gud ska jag minnas vad som spelades när jag var ute på krogen... Det var typ 20 år sedan som jag var ut på krogen för att dansa... Kram

2012-03-15 @ 17:40:59
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: Freja

Hahaha, här var vi olika! Jag har inte ens sett Titanic, av princip går jag på bio för att roas inte för att gråta, så den filmen går helt bort. Däremot älskar jag Nothing compares to you... Jag funderar ju på att göra en mello/ESC-variant av din musikutmaning, men vete tusan om jag klarar av att hitta nån låt jag gråter av... Ska vara I love Europe, eller Ranelid, då, till dem skrattar jag så jag gråter....

2012-03-15 @ 18:17:52
URL: http://blogg.amelia.se/reddevil/
Postat av: Sara, mamma till tre små troll

Sv: Ja precis till och med en storstädning är roligare än det här! :P

2012-03-15 @ 19:03:11
URL: http://neccin.blogg.se/
Postat av: Anonym

va fina låtar du spelar!pratar dina barn 2 språk?jag skulle så gärna vilja söka jobb i Spanien på någon av de svenska skolorna som finns i Spanien men jag kan ju ingen spanska ;)men jag tror att Nellie skulle lära sig snabbare än mej,kram

2012-03-15 @ 20:24:52
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: RackarTuss

Hey Macarena.... pom pom pom....

2012-03-15 @ 20:55:14
Postat av: Petra

Sv: Tack goa fina du för omtanken

Hatar oxå de.

varit mkt nu. har sj fått papper om cellförändringar som man går o funderar över.



Kramar

2012-03-15 @ 21:00:57
URL: http://zupermamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0