Skrivet den: 2012-03-19 Klockan: 13:43:10

Måndagslista för supervecka

God måndagsförmiddag!
Ny vecka och vi kämpar med att återgå till de gamla rutinerna. Alexander gick till skolan idag, ja med oss som sällskap naturligtvis ;) Sedan försökte jag mig på att gå en liten morgonrunda, jag är ju bättre, fortfarande snuvig med ingen feber. Men jag blev så kallsvettig och darrig i benen att det var lika bra att inse fakta; jag är inte riktigt frisk ÄN. Får vänta lite till med fettbrännarturer. Men en vända runt kvarteret i sakta mak blev det i alla fall. Bara för att det var så skönt att komma ut och röra på sig lite.....men sakta.

Vilken vecka det kommer att bli.
Schemat är sprängfyllt.
Hur ska allt hinnas med?

Måndag: Fars dag, tvätt av bilen inför finbesök.
Tisdag: Handling av födelsedagspresenter.
Onsdag: Föräldrarna från Sverige kommer.
Torsdag: Veckohandling.
Fredag: Alexander 5 år, handling inför födelsedagskalas, nedåkning till sommarstugan.
Lördag: Födelsedags-pool-kalas med tårta och grillning.
Söndag: Slapp ;)

Fullt upp, men på något vis så är det ju roligast när det är så.

Måndag är lika med måndagslista a´la Jennyn. Så här kommer den:


- att jag är på bättringsvägen. Fortfarande klen men ingen feber. Man får vara glad för att det går framåt med en och inte utför ;)
Men nu kan det gärna få hålla upp med sjukor ett tag och det tror jag fatiskt (peppar peppar) att det kommer att göra, nu när värmen på vå väg och torkar upp huset innefrån så vi blir av med innomhusfukten och möglet. Fast då kommer ju kackerlackorna förståss :(.
Ingen ände på härligheterna ;)

- att vi var ner i sommarstugan igår och fick lite som och värme på oss. Visserligen så låg vi inte på stranden eller badade, men bara att få vara i solen och känna värmen gör mycket gott för själen. TÄNK jag har bara 40 minuters bilfärd ner till en semesters som jag "förr" i tiden var tvungen att ta ett 6-timmars flyg för att nå. OCH var tvungen att spara hela året för att ha råd att åka på. Det är lyx, jag vet.

- att denna veckan är fullspäckad med roligheter som till exempel att mina föräldrar kommer för att hälsa på under två veckors tid. Vi ska få visa upp nya bilen och åka omkring i den på en massa spännande utflykter. Därför skall bilen putsas tills den glänser idag så att vi riktigt kan stoltsera med den när de kommer.

- att min Guldklimp fyller hela FEM år på fredag. Han har blivit så stor och tiden går så fort. Det gör faktiskt lite ont i hjärtat på min. Samtidigt som jag förståss ser fram emot framtiden och att få lära känna den "store" Alexander.

- att idag är det Fars dag och vi ska ju försöka att hitta på något speciellt bra till Älsklingen. Men vad? Prestationens ångest och lite stress för jag vill ju faktiskt visa hur mycket vi tycker om honom.
Vad? Vad? Vad?


Ja det är väl bara att köra på nu och ta sig ann måndagen med öppna armar.
Hej svej!

/Y

Kommentarer
Postat av: RackarTuss

Jo du - du kommer ha fullt upp! :D

2012-03-19 @ 15:41:17
Postat av: Ama de casa

Oj, det var en diger lista det... Hoppas du grejar allt, och att du kryar på dig helt nu!

:-)

2012-03-19 @ 16:58:36
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: Annelie

Du har en fullklottrad vecka också :-) Härligt, det är ganska skönt att ha sådana veckor ibland.

2012-03-19 @ 17:29:02
URL: http://anneliestankar.wordpress.com
Postat av: Liwet och vardagen som Liw-

Shit, ni har verkligen en supervecka framför er, härligt!



2012-03-19 @ 20:29:22
URL: http://liwetochvardagen.se
Postat av: Helene

Vilken härlig vecka du har att se fram emot = ))

Kram Helene.

2012-03-19 @ 21:03:04
URL: http://helenesdagbok.blogg.se/
Postat av: Freja

Jag är oxå glad att febern äntligen släppt, men det är segt att bli frisk, det känns fortfarande tungt i huvudet.... Vi får krya på varandra!

2012-03-19 @ 22:15:19
URL: http://blogg.amelia.se/reddevil/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0