Skrivet den: 2012-03-12 Klockan: 13:14:06

Måndag: Lista, låtar & läkare

God Förmiddag Måndag!
Solen strålar i Las Palmas, ungarna är fortfarande sjuka och jag är fortfarande bakis ;)

Jajjemen.
Jag kan konsten att vara bakis.
Självklart kommer det reportage från galejet, men först måste vi klara av detta, måndagsmorgon.

Vi var i väg till BVC nu på förmiddagen. Hade fått order att komma tillbaka om febern höll i sig tills på måndagen och det har den ju gjort, på bägge ungarna, så då beställde vi en tid.
Och fick antibiotika.
Till Alexander.
Irma får avvakta.

Och så hade läkaren slut på streptokock-prover så hon kunde inte ta nån odling. Men det blev antibiotika i-fall-att.
En vecka till alltså med medicinering.
Typisk måndag alltså.



Men det är ju måndag, så det måste ju bli en lista.


- att jag kunde se på mello-finalen igår. Insvept i en filt, i soffan, med den bärbara och Älsklingen fick titta på sin fotbollskväll ifred. Alla nöjda och glada.
Vad bra den var, finalen alltså.
Och jag tror nog att det var rätt låt som vann. Fast det skulle inte skada med ett lite gladare framförande. Det handlar ju om en glad sak, eller hur?
Att vara förälskad. Det sa hon ju i alla fall.
Nu hoppas jag att jag får tid att titta på eftersnacket i eftermiddag.

- att solen skiner och det har blivit varmt här igen. En riktig helomvändning. Ena veckan 15 grader. Och andra veckan 25. Man hinner inte riktigt med i svängarna.

- att jag fick komma ut på galej i lördags trots att ungarna var krassliga. Jag kom hem klockan 7 på morgonen och då var resten av familjen redan vakna. Just det, var ju så där ;)
Och så var jag bakis hela söndagen men det var SÅ värt det och nu så har jag gjort det och fått det suget stillat för ett tag framöver.

- att Alexander inte klagar fastän han har hela halsen igensvullen och är sjuk. Jag är grymt imponerad. Det är så hemskt när de små lider och gråter och man inte kan göra ett smack för att hjälpa dem.

- att jag bestämt mig för att vi ska äta spagetti till lunch. Brukar gå hem hos ungarna även om de är sjuka. Och är man lite bakis fortfarande så botas det bäst med en stor tallrik pasta ;)
Sen får jag gå ut och gå en redig sväng på eftermiddagen när Älsklingen kommer hem från jobbet för att göra mig av med all pasta-kalori-energi.

- att veckans real life är riktigt intressant och det ska bli så kul att läsa vad folk har varit med om.


Det var det.
Jag ligger efter i Liws musikutmaning igen och måste komma i fatt:
Dag 13: Låten som spelades jämt på ditt Högstadiedisco.
Dag 14: En låt med dina tonårsidoler.
Dag 15: Låt som din pappa lyssnade på när du var liten.

Jag får fundera på det och återkomma.
Nu tillbaka till måndagsbestyren.

/Y


Kommentarer
Postat av: AnneliH

Heja dig! Att du fortfarande står upp efter en sådan kväll :) Jag hade iNte gjort det kan jag säga..ha..ha..!!! Huvudsaken är att du hade trevligt, resten får man ta.

Hoppas barnen kryar på sig och att solen och värmen stannar ett tag till.

En härlig måndag till dig !

Kram

2012-03-12 @ 13:29:18
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: Petra

Härlig måndagslista!!



Synd att barnen e sjuka än. O att du e bakis ha ha . =)

Ja ut i solen sen. Avis på dina 25 grader. Men jag e nöjd med mina 10 grader =)

Snön e ju borta nu iaf



kram

2012-03-12 @ 13:46:00
URL: http://zupermamman.blogg.se/
Postat av: Åsa

Åh hahha underbart,. Å att du gör det ordentligt oxå ;-)

det innebär gladare mamma :) så gör det ibland, bara du du du en hel dag och kväll?



Kram snygging

2012-03-12 @ 17:02:59
URL: http://sommerseth1.wordpress.com
Postat av: Annika

Åh jag vet precis vilken låt jag ska välja som min pappa lyssnade på när jag var liten. Scotch - Delirio mind (tror det var den, scotch var det iaf). Gled runt i raggarbil hela min uppväxt med farsan, hehe.



Ska bli kul att se vilka låtar du väljer i de utmaningsdagarna!

Skönt med en positiv måndagslista istället för allt negativt måndagar för med sig, hehe :D

2012-03-12 @ 20:19:47
URL: http://wilanand.wordpress.com
Postat av: Freja

Mycket att vara glad för! Jag funderar på att köra din musikutmaning, men med mello/ESC tvist, men jag vet inte om det funkar, får se... Och jag funderar fortfarande på din Sverigeutmaning, få se om jag fixar den...

2012-03-12 @ 20:30:14
URL: http://blogg.amelia.se/reddevil/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0