Skrivet den: 2012-03-06 Klockan: 16:59:06

Ljummen lax-sallad

Dagens lunch skulle bli sallad och det ar ju bara att inse fran borjan att det kommer inte att ga hem hos ungarna. Men det gor ingenting, det gar att fixa nagot enkelt till dem till laxen.

Egentligen sa ska det vara varmrokt lax i ratten men det har jag inte sett har nere. Svindyr rokt lax ja, men det tanker jag inte kopa. Det blir att koka upp en bit lax fran frysen istallet.

Alltsa, tva kastruller pa spisen. En kokar jag makaroner i till ungarna. I den andra stappar jag i min laxbit tillsammans med ett par morotsbitar och ett gang brysselkal nar det borjar att koka.
Det far koka runt en 20 minuter.



I en stekpanna steker jag i LITE olivolja en stor hackad lok.
En stor bit hackad vitkal.
En burk kikartor.
Tva applen skurna i bitar.

Sa fattas det bara att blanda.
I en stor skal blandar jag:
en pase blandad sallad
det i stekpannan
brysselkalen
laxen bryten i bitar
salta och peppra

Till sallade serveras en sas gjord pa kvarg eller yoghurt blandad med thai sweet chili sas. Fast anvander man varmrokt lax sa antar jag att det kanske passar battre att gora sasen pa senap istallet for thai.

Och ungarna far makaronerna med lax och en sas gjord pa de kokta morotterna som mixas med kräm fräs, nagra appelbitar och lite fran steket i stepannan. Wrrrom med stavmixern.



Denna ratt ger jag fyra gafflar av fem. Den ar latt och snabb att gora. Smakar bra men inte himmelskt ;) Och sa kanns det ju valdigt nyttigt.

Smaklig lunch!

/Y

Kommentarer
Postat av: Karin

Hej Yohanna,



jag måste avstå morgondagens real-life! Här är det plötsligt allt för mycket att göra som jag inte har räknat med. Jag får försöka göra ett inlägg om parfymer helt utryckta ur real-life sammanhanget längre fram. Jag har börjat skriva men hinner inte få det klart. Ledsen, men plikten kallar den här gången.Ser framemot att läsa alla de andras inlägg istället



Karin

2012-03-06 @ 18:56:18
URL: http://pettasblogg.blogspot.com
Postat av: Anonym

kan man byta ut laxen mot vit fisk tro? jag är en av dem som ej gillar lax tyvärr.Nu är jag hemkommen från en underbar solig å varm vecka på Fuerteventura men hua det va svinkallt i havet har ni med kallt i vattnet utanför dej?kram

2012-03-06 @ 19:12:47
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Petra

ha ha javisst gjorde man så? =)



Spännande att se imorgon

Va kul att få vara med

Sov gott

Kram

2012-03-06 @ 22:49:27
URL: http://zupermamman.blogg.se/
Postat av: AnnaPanna

MMMM såg jättegott ut Yohanna. Varför gillar in kottarna det? Make them! ;D

2012-03-12 @ 14:47:52
URL: http://annapannis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0