Skrivet den: 2012-03-04 Klockan: 23:46:01

Dag 7 i musikutmaningen

Då var denna dagen slut och så även helgen. Det är dags att gå och lägga sig.
Dagens låt, låt nummer sju, i musikutmaningen är:
Dag 7: En låt som är förknippad med ett starkt minne
och jag funderar och funderar men jag kommer inte på något. Kanske är det för att jag är trött och hjärnan inte är på topp. Eller så har jag inte varit med om något starkt minne.

Jag tar i stället en sång som är förknippad med en stark KÄNSLA.



SOMMAR!

Denna låten kommer föralltid att vara förknippad med sommar, skolavslutning, syrener och LYCKA.
Jag behöver bara höra den så minns jag alla barndomens sommarlov med början i kyrkan där skolavslutningen hölls och alltid så sjöng vi denna sången.

Efter avslutningen gick vi hem till farmors trädgård och åt tårta och firade att nu var det sommarlov.
Det är en sån stark känsla att det är svårt att beskriva den.
Jag hoppas att ni har den också.

God natt!

/Y

Kommentarer
Postat av: Marie-Louise

Jag får alltid en tår i ögat när jag hör den här nu som vuxen :) den är vacker och väcker många minnen. Kram

2012-03-05 @ 09:52:27
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: Helene

Den är vacker !!

Många minnen har man till den = ))

Ha en härlig måndag.

Kram Helene.

2012-03-05 @ 12:06:13
URL: http://helenesdagbok.blogg.se/
Postat av: Liwet och vardagen som Liw-

De var en bra låt och en känsla som nog många känner igen sig i.



Sommar!



kram

2012-03-05 @ 14:18:49
URL: http://liwetochvardagen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0