Skrivet den: 2012-03-19 Klockan: 23:37:12

Biff med varm bönsallad och paprikasås

Ännu ett recept som jag blivit nöjd med och som jag tänker sätta på pränt.
Det händer ganska så ofta när jag lagar mat ur pärmen att rätter som inte låter så goda blir verkliga överaskningar och jag är så glad att jag äntligen sätter mig ner och skriver upp hur jag har gjort så att jag kan lyckas att laga dem igen, nån gång i framtiden.

Idag har vi firat fars dag och det blev lyckat med fin dukning, god mat, att far kom hem tidigt och att Alexander hade gjort en "sak" i skolan. Ja jag skriver sak för jag är inte säker på vad det var, och det var inte Alexander heller.

Det var nån form av ekorre som hade svansen som en krok, vad man nu skulle kunna hänga där i. Och så var det ett kort på Alexander fastklistrat på ekorren och ett hjärta där han själv skrivit:
"jag älskar dig - MYCKET", fast på spanska.



Men maten då.
Varm bönsallad med paprikasås

En kastrull med potatis och morötter fick koka, att göra mos på till ungarna.

Ett par karrékotletter stektes.

Efter att koteletterna tagits upp och stekflottet hällts dän så stektes det i samma panna en burk stora vita bönor och en redig dos med pizzasalladen som jag gjorde här-om-dagen.
Detta blandades sedan i en bunken med blandad sallad + extra salt.

I en liten kastrull mixades en halv röd paprika, en vitlöksklyfta och två msk kalvfond med ca 3 dl fet mjölk eller laga lätt.
Värm upp såsen under omrörning.

Servera kotletten med bönsalladen och häll sås på valfritt ställe.
Ungarna fick mos med smör i och kotlett.



Kalas. Denna rätt får fyra gafflar av fem. Enkel att göra, gick snabbt och smakar gott. Precis som ett riktigt bra recept ska vara.

Smaklig måltid!

/Y

Kommentarer
Postat av: Lisa

Vad duktig du är som håller på och fixar och provar nya saker =) Önskar jag hade samma kreativitet!

Hihi..



Ha en bra dag!!

Hälsningar Lisa

2012-03-20 @ 10:28:31
URL: http://fotolaiza.blogg.se/
Postat av: AnnaPanna

Låter smarrigt!! Duktiga du! Du bara måste ju starta uppe n mat blogg osså! Ingen press nu...inte aaallssss!! jag menar du som inte har nååågot att göra dagarna i ända!?... ;D Hihihi

2012-03-20 @ 14:19:47
URL: http://annapannis.blogg.se/
Postat av: Spanienfrugan

Den ser smartig ut den kotletten! Jag brukar också skriva ner mina bra recept i en bok, perfekt att slå i sedan när inspirationen tryter!

2012-03-20 @ 16:42:31
URL: http://spanienfrugan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0