Skrivet den: 2012-06-30 Klockan: 13:16:02

Solig lördagsmorgon

Lördagsmorgonen har precis övergått till förmiddag här och frukosten har bytts mot lördagsgodiset.
 
Las Palmas är rent från caliman (sand som flyger över från Sahara och ligger som en dimma i luften och gör allt grått och VARMT) och man ser återigen en blå himmel och kan andas.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Men innan det var dags för frukost så var jag ju ute på morgonrundan.
Ja VERKLIGEN!
Jag så duktig ;)
 
Nja ärligt talat så är det ju inte så. Det VERKAR som det men faktum är att det är lite självbevarelsedrift också.
 
I dag vaknade vi (ungarna) runt halv nio, så då fick jag ju sovmorgon. Sedan så är det ju inte så att jag springer upp och häver mig ut på morgonrunda det första jag gör.
Nej vi ligger kvar i sängen och gosar med ungarna, alla huller om buller och så skulle man ju kunna ligga i evigheter. Men det funkar ju inte. Ungarna lyckas att hålla sig nöjda och lugna i typ 30 minuter, om ens det ;), sedan så går det inte längre och vi måste kliva upp.
 
Och då går jag ut.
Och Älsklingen får stanna kvar och roa morgonspralliga barn tills jag kommer med det färska brödet ;)
 
Så så var det med den duktigheten.
Real Life i ett nötskal ;)
 
/Y

Kommentarer
Postat av: Marie-Louise

en bra morgonfördelning tycker jag. Du får lite egentid och motion och familjen får färskt bröd sen :) alla vinner på det. Kram fina

Svar: Ja det tycker jag också, ALLA vinner på det ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-06-30 @ 14:07:26
URL: http://www.madredetres.blogg.se
Postat av: AnneliH

Låter härligt!

sv: Det är ju som att spela på lotteri det här med vädret. I dag skulle det regnat hela dagen och jag bestämde att då kunde jag lika gärna stå och stryka...nämen strålande sol hela förmiddagen !!!...och då hade jag redan startat och hade liksom ingen lust att stressa ut, men Då hade det nog genast börjat regna :)
Ha en härlig kväll!

Svar: Ja det svenska sommar-vädret är inte att leka med ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-06-30 @ 17:41:43
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: Anna

Härligt och duktigt att du kommer ut på dina promenader! Själv har jag inte gjort annat än att svullat de här dagarna i stugan! Får bli lite nystart på måndag igen!

Trevlig kväll!

Kram

Svar: Ibland måste man få ha lite semester. Bara man kommer tillbaka sedan ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-06-30 @ 22:00:08
URL: http://www.smiud.blogg.se/smidsfashion

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0