Skrivet den: 2012-06-28 Klockan: 00:12:17

Sammanställning av Real Life - Midsommar

Jisses vilken fotbollsmatch det blev till slut.
Ja för det är ju klart att vi tittat på semifinalen här i kväll ;)
Fast jag tittade bara med ett halvt öga i början för det var ingen vidare fotboll, ingen glöd i spelet. Men så satte de in kanariern de sista minutrarna och då blev det annat ljud i skällan och spelet togs till andra höjder.
Och när sista straffen sköts, ja då rämnade Las Palmas. Vi får se om det finns något kvar i morgon ;)
 
 
Men det var inte det som jag skulle orda om idag utan det var ju sammanställningen av midsommarfirningarna från veckans utmaning >>>.
 
Jag berättade ju om vad det är för typ av midsommarfirning som jag "minns" och om hur det EGENTLIGEN brukar vara. Mitt emellan dess två typer så fanns det en ungdoms-epok där det "riktiga" midsommarfirandet var att komma bort på en fest med polarna.
 
Jag har varit på Smögen och campat. På västkusten, i husvagn och spelat femkamp. Jag har varit i sommarstuga och spelat ölspelet. Grillat på altan och badat i havet. Alla har varit dundrande kalas och inte alltid är det man kommer ihåg vad det varit man varit med om.
Kanske har jag haft fler fest-midsommrar än rosa-fluff-fluff.
ÄNDÅ är det inte den typen av midsommarfirning som jag sitter och längtar efter när jag tittar på fejjan och gluttar på andras midsommarfoton ;)
 
 
Och hur det kan gå på midsommar, det berättar dessa om:
 
- AnneliH som tycker att en lyckad midsommar är att träffas och äta gott, helst i husvagnen. Plus i kanten blir det de år då det har varit så varmt att de kunnat bada. Oftast är det INTE så utan det är grillning under paraply som gäller.
 
Dock har det också funnits år då "någon" somnat redan innan det roliga börjat. Det kanske inte riktigt hör till det man förväntar sig av sin midsommar ;)
Fast kan vara skönt det också...
 
- Freja som föredrar att INTE fira någonting alls, faktiskt inga högtider, om hon själv får bestämma, kom ändå av en slump att fira midsommar utan bara 17-singen ett år. Och dessutom göra reklam för det svenska firandet iklädd hembygdsdräkt och skuttandes små grodor i amerikansk lokal-tv.
 
Hon tycker att det kan vara bra så. Att hon gjort sitt för den svenska traditionens överlevnad nu.
 
Ja härliga midsommar, och nu är den över. Halva sommaren ska ha gått nu ;) Känn ingen panik bara i sommar-regnet som inte vill sluta.
Tack Freja och Anneli för att ni berättade.
 
/Y

Kommentarer
Postat av: Gardenhouse

Ett så mysigt real life tema!
Kul att läsa, som vanligt ;)
Men här räcker inte tiden till än...så som det är denna tiden att ha en gård. Sena kvällar och tidiga mornar, nej nu ska jag ut och bala.
Önskar er en fin dag,
Kram Sussi

Svar: Det förstår jag att det är mycket arbete och mycket som ska hinnas med nu under de "ljusa" månaderna.
Yohanna i Las Palmas

2012-06-28 @ 08:00:59
URL: http://www.gardenhouse.blogg.se
Postat av: AnneliH

Ja, jag tyckte det var en bra match :)
Det hände något hela tiden, men de fick inte till det riktigt. Portugal stoppade dem hela tiden. Min stora fråga var: Varför inte Torres fick spela! Det var irriterande :)
Nu vill jag ju inte missa finalen!

Varför jag glömde skriva om midsommaraftnar när jag var yngre var nog att det firades inte i den utsträckningen att jag skulle lägga det på minnet.
Det är ju en helg som är väderberoende. Inte så roligt att vakna i ett tält och regnet öser ner.

Har inte heller varit på någon större tillställning där folkdräkter har förekommit, bara sett på bild. Antar att vi svenskar ska vara lite lagom och inte festa eller fira allt för mycket :)

Nu är det ju inte så mycket nationella fester att se framemot innan lucia. Men ni på ön har ju något att fira hela tiden :)
Ha en fin dag! (Här skiner solen *kors i taket!)

Svar: Ja nu laddar vi om inför söndagens FINAL :D
Yohanna i Las Palmas

2012-06-28 @ 09:18:01
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: Monia - mamma till Tuvalie

vinnaren av valfri vara från elaofsweden.com är nu dragen :) Kika in och se om du hade turen på din sida :)

http://moniasundgrenjansson.blogg.se/2012/june/vinnaren-av-valfri-vara-ffran-elaofswedencom.html

Svar: Nehe, inte denna gången heller :(
Yohanna i Las Palmas

2012-06-28 @ 14:19:14
URL: http://moniasundgrenjansson.blogg.se
Postat av: Freja

Hahaha, mitt inlägg låter mycket bättre i din version ;-)

Svar: Jasså tycker du, det är ju din berättelse ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-06-28 @ 22:22:39
URL: http://blogg.amelia.se/reddevil/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0