Skrivet den: 2012-06-20 Klockan: 12:56:17

Riskera eller köra säkert?

Igår gick hela dagen åt att fundera på om jag skulle riskera mig eller köra säkert och vänta.
 
Jag har redan ett sådant projekt sedan innan, Sverigeresan i december, som jag går och funderar på om jag ska ta de biljetter som vi hittat nu = säkert. Eller om jag ska riskera mig och vänta på något som kan bli billigare, eller dyrare också för den delen = riskera mig.
Ja, jag vet fortfarande inte hur jag ska göra med biljetterna och funderar jag för länge så löser ju problemet sig automatiskt när det blir FÖR sent.
 
 
Men nu kom det alltså upp ett till sådant projekt, en sak jag gärna vill ha men inte behöver. Till ett pris som kan vara ett fynd OM det fungerar.
Och jag funderar, riskera eller vänta.
 
Jag skulle så gärna vilja vara en sån där person som riskerar allt och vinner högvinsten. En person som ser chanserna i livet, satsar allt och gör stora klipp.
Men jag är för feg.
För o-spontan.
För seg i starten. Väntar och funderar ofta SÅ länge att någon annan hinner före med de bra ideérna och gör klippen.
Jag sitter kvar i bakvattnet och viskar:
- Jag hade OCKSÅ den idén :(
 
Sen har jag också blivit lurad så många gånger att jag tvekar för den skullen.
"Om det låter för bra för att vara sant, så är det förmodligen det."
har jag i huvudet hela tiden och så gör man ju inga klipp. Inte ens ett litet ett som verkligen skulle kunna vara ett.
 
Det hela brukar lösa sig på samma sätt, folk tröttnar på min obeslutsamhet och klippet går vidare till någon annan. Eller jag väntar för länge och biljettpriserna går upp.
Det brukar alltid lösa sig på något sätt, med det sättet brukar nästan alltid vara dyrare. Jag tänkte att jag skulle försöka lära mig av den erfarenhten och klippa till men UTAN att bli lurad.
Nån som kan garantisera det?
;)
 
/Y

Kommentarer
Postat av: AnneliH

Då är vi nog 2 som tänker så :) Jag kör som oftast det säkra för det osäkra, lite för fegt kanske men jag vill inte hamna i oförutsedda händelser.
(Jag tänker på när vi var på ön då Eijafjällajökul? spydde ut sin aska. Då var vi glada att vi åkte med Ving och blev väl omhändertagna. De som hade köpt eget flyg och billigt hotell fick klara sig bäst de ville)
Men jag är nog en gambler i de små händelserna för jag tror aldrig att jag ska vinna något stort...men jag lever på hoppet :)
Ha en fin dag!
*tack för att du skickade hit solen! Den lyser idag! :)

Svar: Skönt att den kom fram. Spanska posten är ju inte alltid att lita på ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-06-20 @ 16:28:14
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: Freja

Oj, så jag känner igen mig! Jag brukar slå till, när det gäller biljetter åtminstone. Om de är billigare än ordinarie priser så tar jag hellre kostnaden och vet att jag har dem, än väntar och kanske blir utan, men då kan man känna sig lurad senare när priset gick ner....

Svar: Ja biljetter är skönt att ha i handen fort.
Yohanna i Las Palmas

2012-06-20 @ 18:49:50
URL: http://blogg.amelia.se/reddevil/
Postat av: ♥ Carina ♥

Svårt fall och doktorn grät :)
Hoppas att det blir rätt hur du än gör.
Kram

Svar: Ja det ordnade sig som vanligt. Det blev FÖR sent ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-06-20 @ 19:54:45
URL: http://cinacarina.blogspot.com
Postat av: Ninja

Men varför i all världen ska du åka hit i december???? Kom nu!

Svar: Ha ha! I år blir det vintersemester. För att familjen ska få se snö och jul-Sverige.
Yohanna i Las Palmas

2012-06-20 @ 22:07:29
URL: http://nordtellus.blogspot.com
Postat av: Spanienfrugan

Oj, vad svårt. Jag är också alltid lite skeptisk till "för bra erbjudanden". Angående flygbiljetterna så tycker jag alltid att dem är billigast om man bokar långt i förväg...men kanske är annorlunda till Kanarieöarna.

Svar: Nej då. Samma här. Ska man åka med reguljära flyg så som Norwegian så blir det billigare att boka tidigt. MEN man kan också göra klipp med charter-bolagen. Men de rear inte ut sina överblivna platser förens strax innan. Och blir man utan då, ja då får man simma ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-06-20 @ 23:10:18
URL: http://spanienfrugan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0