Skrivet den: 2012-06-04 Klockan: 12:33:39

Måndagslista i grått L.P.

Ja så var det måndag igen.
Här är det grått.
Har till och med kommit ett par stänk.

Helgen gick som vanligt alldeles för fort och vi hann inte färdigt med det som vi påbörjade igår. >>> Arbetet får fortsätta idag eftersom Älsklingen kommer hem tidigt idag. Eller tidigt och tidigt, det är ju normal arbetsdag 8 timmar. Men det känns kort eftersom han jobbar mycket fler timmar andra dagar.

Och Guldklimpen ska hämtas hem från skolan enligt sommartid, en timme tidigare. Det började i fredags och jag KOM ihåg det, 12:30 stog det på pappret. Jag var ute i god tid.
Men så medans jag gick så förjade jag fundera om det inte var så egentligen att de "små" inte kommer ut en kvart tidigare än de andra. Och ju närmare skolan jag kom så mötte jag fler mammor med klasskompisar till Alexander och jag fick sånt hjärtknip och började nästan att springa den sista biten.

Och visst var det så att hämtningstiden för barnen var 12:15 och jag kom kanske 5 minuter för sent. Men eftersom jag ALDRIG kommit försent innan så hade lärarinnan blivit orolig och gått iväg för att ringa mig. Och jag kom dit med andan i halsen och tårarna i ögonen.
Jag vet inte varför.
Det blev nån blandning mellan skam över att missat tiden och ledsamhet över att jag gjort något som jag svurit på att aldrig göra.

Men idag är det måndag och en lista a´la jennyn blir det, PRECIS som vanligt ;)


- att vi tar tag i Guld-klimpens rum och GÖR saker där som vi funderat på länge. Igår så mögeltvättade vi hela taket med lister, hela garderoben invändigt och flyttade också ut den för att ta baksigan. HJÄLP vad det såg ut på bakstycket, alldeles fullt med grått mögel. Stackars Guldklimpen som sovit i detta.

Men nu så är det tvättat, idag ska det få en strykning med antimögelmedel och sedan blir det färg ovanpå detta. Det går framåt.

- att Irmas rum står på tur och nu håller taket på att torka. Sedan slipa, spackla, måla och så FLYTTA in.

- att vi var på ett så trevligt födelsedagskalas i lördags >>>. På ett helt nytt och fint ställe som kommer att få fler besök av oss. Fler bilder kommer.

- att.... det känns bra helt enkelt. Jag är fortfarande glad över nya bilen, att datorn är lagad, att Irma sover till och från bättre om nätterna, att vi är en fin familj, att jag drack ett glas rödvin i lördags och en massa andra småsaker som bygget upp livet helt enkelt.

- att vi kör REAL LIFE som vanligt ;) >>>

ÄNDÅ så känns det lite sorjligt att den stora Eurovisions-festen är över och så också det stora Kanarie-kalaset >>> & >>>. Mycket festande, mycket jobb & förberedelser, mycket slit & släp men ack så mycket kul.
Ja det känns tomt helt enkelt.

/Y

Kommentarer
Postat av: Sanna ;D

Hoppas det spricker upp och blir fint väder! :D

2012-06-04 @ 12:36:48
URL: http://handlingar.blogg.se/
Postat av: Hyrestanten

Så härligt att läsa om allt du är glad över! Jag tror att vi bättre orkar med det mindre roliga i tillvaron om vi kommer ihåg att ta fram och tänka på allt vi har att vara tacksamma över. Att det blir nån slags balans i vågskålarna.

Vilken skön känsla när ni snart är färdiga med barnens rum.



Kram!

2012-06-04 @ 14:03:19
URL: http://www.hyrestanten.blogspot.com
Postat av: ♥ Carina ♥

En härlig positiv måndagslista som vanligt :)

Så skönt när barnens rum är klara och möglet är puts väck :)

Ha en fin vecka!

Kram

2012-06-04 @ 15:41:32
URL: http://cinacarina.blogspot.com
Postat av: Marie-Louise

Sådana där missar har jag också råkat göra och ja det känns riktigt hemskt :( man känner som om man sviker sitt/sina barn, men man gör det ju inte med flit... Kram fina

2012-06-04 @ 17:44:16
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: Helene

Härlig måndags-lista !!

Ha en fin vecka.

Kram Helene.

2012-06-04 @ 22:23:11
URL: http://helenesdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0