Skrivet den: 2012-06-09 Klockan: 12:41:11

Lördagsmorgon hos oss

Lördagsmorgonen har sakta och stilla övergått i förmiddag och nu även till att vara lunch.
Vi tar det lugnt och försiktigt här, ingen idé att förta sig ;)
Men vi har mycket som ligger och väntar på att tas itu med.
 
 
Tanken är, som alltid väldigt god och optimistiskt ;), att Älsklingen ska ge sig på och börja slipa taket i Irmas rum. Och jag ska ta tag i alla leksakshögar som ligger i huset, sortera upp dem, slänga det som är trasigt och få in det i Alexanders rum som är skinande rent nu. Eller blir nu när jag ska köra över där med damsugaren och golvmoppen en sista gång.
 
Så ska Irmas alla små klänningar som tvättats, hängas upp på hennes klädställning. Problemet är bara att där är redan så mycket kläder att ställningen dignar under tyngden och alla små galgar har tagit slut.
Vad gör man?
 
En helt annan sak.
När jag var ute på min morgonrunda i dag så hamnade jag mitt i en såpopera. En bil stannade vid vägkanten. En arg dam hoppade ur och började demontrativt gå bort från bilen. Kvar blev chaffisen som också hoppade ur bilen och började ropa efter den arga damen. När hon inte kom tillbaka så stog han bara ledsamt kvar vid bilen och väntade med sorgsna hundögon.
 
Eftersom jag hade hörlurarna på mig så hörde jag inget, fast det behövdes inte. Och med musiken i öronen så blev det hela ju ännu mera dramatiskt.
Fantasin skenade iväg och en massa minnen kom upp från det förflutna och The X-files. Alla gånger som man själv försökt vara dramatisk och vända ryggen åt något X som gjort en förbannad.
Förståss så har det ju inte slutat lika lyckligt i mitt förflutna som i såpoprornas värld.
Annars så hade jag ju inte varit här med Älsklingen, som jag tror aldrig har behövt ropa efter en arg Yohanna som dramtiskt gått därifrån ;)
Än....
 
/Y

Kommentarer
Postat av: Åsa

Hahha go du är :) Ojja, den entren har gjorts här några ggr ;-)
Framförallt med en man som inte va klok..

men jag försökte även den på min nuvarande sork...hela 3 ggr..inget bet, han är norrlänning hahha
Kram på dig!

2012-06-09 @ 16:49:34
URL: http://sommerseth1.wordpress.com
Postat av: Freja

Alla dessa helgplaner som sen överraskande nog inte hinns med... Var tar ledigheten vägen? Men ni kanske faktiskt hinner med de t du beskriver? Här hann vi kanske med en tredjedel av det vi planerat...

Svar: Testar igen att svara så här direkt.
Kommer detta svaret fram?
Det är ju helt nytt för mig så det vore skönt att veta.
Tack på förhand för ett litet svar ;)

/Yohanna
Yohanna i Las Palmas

2012-06-09 @ 20:04:25
URL: http://blogg.amelia.se/reddevil/
Postat av: Freja

Jag fick svaret till min mail! Vilken finess!

2012-06-10 @ 18:48:40
URL: http://blogg.amelia.se/reddevil/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0