Skrivet den: 2012-06-15 Klockan: 15:03:41

Fredagsvägning, mätning & kort

I dag är allt tillbaka till det normala igen. I dag är vi friska (peppar, peppar). Guldklimpen gick till skolan, jag och Lillskatten var på morgonrunda, fredagsvägning, grötfrukost och nu väntar lunch hos svärmor.
Helt vanlig fredag alltså :D

FREDAGSVÄGNING
- 0,8 kilo
:D
Äntligen har jag slagit mitt personbästa från i mars, med hela 300 gram.
Fredagsfeelingen är som gjuten idag.

Och som jag lovat, att när jag kommit ifatt och gått ner sjuktidens alla svackor, så skulle här komma en mätning och en kroppsbild.
Och jag är ju en kvinna som står vid mina ord ;)

MÄTNING
Lår: -1 cm. (skillnad sedan sista mätningen den 10 februari)
Stjärt: -1 cm.
Navelhöjd: -1 cm.
Smalast midjan: -3 cm.
Byst: oförändrat.

UTVÄRDERING
Det har ju varit sjukvecka tis-, ons- och torsdag med allt vad det innebär av utebliven morgonrunda och innesittande. MEN något var annorlunda denna gång.
Suget.
Jag hade inget sug efter att gå i skåpen hela tiden.
Och det hade inte bara med sjukan att göra.
Och inte bara med att, med dessa två monster hemma, så hade jag heller inte tid att skåpäta.

Nej något annat, precis som att jag glömt bort den där överblivna chokladkakan i kylen, eller burken med nötkrämen i skafferiet. Jag tänkte inte ens tanken. Det var ingen idé, för jag skulle ju inte.
Skönt!
En liten seger över mig själv.

Och så har jag gjort en annan sak som jag också borde göra lite oftare för att förenkla vardagen, soppa. I början av veckan så gjorde jag en sån UNDERBAR squash-soppa som räckte och blev över. Jag har ätit den ett par kvällar i veckan och det är kanon att alltid veta att man har ett gott och bra kvällsmål. Man slipper fundera och bråka med sig själv om att pizza INTE hör till alternativen ;)

Det var denna veckan.
Morgonrundor - Check & sjuk!
Mat - Check!
Plankan - Nej
Och 3,0 kilo kvar till målet.

Hur har det gått för er?

/Y

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0