Skrivet den: 2012-06-12 Klockan: 23:14:28

Exotiska inslag i min vardag

I kategorin exotiska inslag i min vardag >>>, har turen kommit till kvartersfest.

En söndag för nån helg sedan så ringde svärmor och sa:
- Titta ut genom fönstret mot parken. De kommer i procession med helgonet.


Så vi drog upp gardinerna i dressing-roomet, som just är vårt fönster mot parken, och tittade ut. Kom där inte en liten procession a´la Filmen Evita (Madonna spelar Eva Peronn).
Det var grannkvarteret här som hade kvartersfest och avslutade fesligheterna med ett litet tåg genom grannskapet. Helgonen hade de tagit ut ur kyrkan och en massa fyrverkerier smällde man av.

Ja just det, det var ju den helgen som Loreen vann >>> och jag trodde bestämde att de firade det med smällare ;).







Sånt kan man få se om man tittar ut genom förnstret här. Antingen så är det karlar hängandes i palmer, gubbar som säljer fisk i bilen eller helgon som kommer körandes på en vagn med fyrverkerier mitt på blanka förmiddagen.

Ja, det är exotisk så det förlår här ;)

/Y

PS Ursäkta pyjamas-klädseln, men det var helg och vi var ordentligt förslappade efter gårdagens festligheter. Eller så brukar det nästan alltid gå till här på helgerna ;) DS

Kommentarer
Postat av: Annika - drömmen om 11 barn

Hoppas allt är bra med dig =) Har du nåt speciellt planerat för helgen som kommer? =)

Svar: sv: Detta meddelande kommer tex från nya blogg.se och det är inte alltid att svaret kommer fram till din e-mail. Men jag hoppas att det ordnar sig snart ;)
/Y
Yohanna i Las Palmas

2012-06-13 @ 03:01:20
URL: http://nilssonpettersson.blogg.se
Postat av: madelein - mamma till sex plus bonusbarn

Jag skall absolut vara med denna gången. Eftersom jag har teflonminne undrar jag om du kan påminna mig i eftermiddag? Just nu lgger en sjuk Milla och gnäller :P

Svar: :D
Kan ju alltid försöka.
/Y
Yohanna i Las Palmas

2012-06-13 @ 10:31:51
URL: http://madelein.se
Postat av: Helene

Önskar dig en härlig dag !!
Kram Helene.

2012-06-13 @ 12:15:14
URL: http://helenesdagbok.blogg.se
Postat av: AnneliH

Ja, det är ju en spännande plats du bor på :) Jag har så svårt att nöja mig med att vistas några veckor om året där, hinner ju inte se allt :)

2012-06-13 @ 13:44:34
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0