Skrivet den: 2012-07-26 Klockan: 01:20:41

Sammanställning Real Life - Second hand

Second hand, âtervinning, ärva, loppis, auktion eller vad man nu ska kalla det att nâgon annan fâr användning för det som man själv inte använder mer, det som veckans Real Life handlade om >>> har kanske stigit mig ât huvudet.
Jag erkänner ;)
Men det är sâ billigt och jag GILLAR billigt. Sâ billigt att man slipper ha dâligt samvete för att man handlar.
 
 
 
Min enda erfarenhet frân att stâ pâ loppis, om man inte räknar när man som skolklass stog pâ den lokala marken och sâlde hembakt bröd till skolresan, var ju som jag berättade när jag sâlde av hela mitt bohag för att flytta till Gran Canaria.
 
Det var en upplevelse.
Mina föräldrar hjälpte mig när jag hyrde bord pâ en loppis i den närmsta "stor"-stan och där stog vi en helg för att bli av med allt skräp som jag haft i mina gömmor.
 
Även om jag hade satt prislappar pâ alla mina saker sâ stog min mor och prutade med alla, FASTÄN det var hon som var försäljaren ;) Men hon sâlde som bara 70-singen och det blev slut pâ det mesta i mitt stând.
För det är ju det som är trixet med second hand, att priset ska vara sâ lâgt att det blir ruljans pâ affärerna.
 
1600 kronor tror jag att jag sâlde för, och för de pengarna sâ âkte vi och ât pâ den lokala kinesen. Lite blev det ju över till min flytt naturligtvis.
SÂ stora i maten är vi inte ;)
 
 
 
 
Dessa tvâ byttor fyndade jag härom-sisten, a`2 euro stycket och det ska bli nâgot fint av dem. Vad, vet jag inte än...
 
 
 
De som utövar second hand, precis som jag, och berättar om det, är denna veckan:
 
- Ewa handlar ocksâ pâ loppis men säljer inte själv. Hon föredrar att ge bort sakerna till andra sâ att de kommer till användning. Dock râkade hon förhasta sig med en leksak och den kom iväg till second handen innan ägarinnan hade lekt färdigt med den. Som tur var sâ hade den lokala loppisen en snarlik och friden var âterställd i Tjejmorsans hem.
Phu!
Det höll pâ att gâ tokigt ;)
 
- Freja som bâde fyndat och sâlt second hand i sitt liv, berättar en härlig historia om hur en omsydd förmodad morgonrock hittade vägen till dotterns hjärta och fick komma pâ skolavslutning till slut.
 
Men att själv hyra loppis-bord, det stâr fortfarande pâ Frejas, to-do-lista.
 
Jag tackar som vanligt för denna veckan och vi kör igen nästa.
Tills dess; shoppa loppis ;)
 
/Y

Kommentarer
Postat av: Longevity - en blogg om hälsa

Vad synd att jag missade, det är det här med semester, jag får inte rumpan ner förrän vid 22 och då har jag så mycket att ta igen att allt annat glöms av. Jag brukar handla massor på loppis, sälja en del och skänker en del till välgörenhetsorganisationer. Det är skitkul med loppis!

Svar: Ja nu under sommaren sâ finns det mycket annat roligt som tar fokus frân bloggandet. Precis sâ som det ska vara ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-07-26 @ 10:06:47
URL: http://madelein.se/
Postat av: Martina

Älskar att stå och sälja på loppis så länge det är "bra loppisar" och inte ställen där en massa knepiga människor bara försöker pruta ner till typ 1 krona och är otrevliga när man säger nej...

Svar: Nej det finns en del "konstigt" folk ocksâ. Det ska vara kul stämning pâ loppis.
Yohanna i Las Palmas

2012-07-26 @ 10:22:55
URL: http://ytterligare.blogspot.com
Postat av: Izabell

I ♥ loppisar!:) Vilka söta fynd du gjorde!:)

Svar: Japp och pâ söndag ska det bli fler....hoppas jag ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-07-26 @ 11:38:35
URL: http://mysbella.blogg.se
Postat av: AnneliH

Hm...allvarligt tror jag att jag har fått snurren när jag för 2:a gången i rad börjar skriva på ett inlägg i R.L och inte slutför det ....men roligt att du hittar lite fynd. Själv borde jag också ställa upp några bord här på gården, för jag har så mycket som jag skulle vilja bli av med :)

Svar: Du fâr gärna skriva färdigt dina inlägg och skicka in dem senare. Jag lägger till dem i efterhand. Det är sâ roligt att läsa.
Yohanna i Las Palmas

2012-07-26 @ 14:53:28
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: Freja

Synd att inte fler hängde på, det här var intressant tyckte jag. Och du får som vanligt till det ännu intressantare!

Svar: Ja nu med semestertider sâ har mânga annat för sig än att blogga. Precis sâ som det SKA vara ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-07-26 @ 20:27:04
URL: http://blogg.amelia.se/reddevil/
Postat av: Ewa (mamma till 6 döttrar)

Hoppas fler hänger på till nästa RL :) Det är så kul att läsa andras berättelser :)

Kram och tack för den här gången

Svar: Ja ju fler vi blir desto roligare blir det att läsa.
Yohanna i Las Palmas

2012-07-26 @ 22:06:55
URL: http://tjejmorsan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0