Skrivet den: 2012-07-01 Klockan: 02:24:49

Real Life - Carpe Diem

På en av de bloggar som jag trillat in på (förlåt kommer inte ihåg vilken det var nu), så berättas det att man har en liten låda med små påhitt/uppdrag som man ska utföra för att hålla "gnistan" vid liv i sitt förhållande. Mannen, alternativt kvinnan drar en lott varje vecka/månad? Och ska sedan uppfylla det som står på lotten.
 
Jag tycker att detta låter som en jätterolig idé, för till syven och sist, så måste ju ett förhållande vårdas. I det "riktiga" livet så finns det ju inget "levde lyckliga i alla sina dagar" utan att BÄGGE parter har dragit sitt strå till stacken ;)
 
 
Den här veckan kör vi en lite annorlunda Real Life, med en utmaning, på temat "Carpe Diem".
Utmaningen som NATURLIGTVIS alla är välkomna att deltaga i.
Om Real Life och vad det innebär kan man läsa här. >>>
Och de andra utmaningarna kan man se här. >>>
 
Jag och Älsklingen försöker, ibland, att få till små romantiska middagar på lördagskvällarna för att "hålla gnistan vid liv". Ansträngningar att få till andningshål där vi sitter ner och TALAR med varandra som "förr i tiden", när det bara var vi två och vi hade all tid i världen att berätta hur dagen varit, vad vi går och tänker på, gamla minnen, för att äta lite gott i lugn o ro och ta oss tid för varandra.
Vardagen ger liksom inte utrymme för sånt med två monster i huset ;)
Och inte orken heller för den delen ;)
 
 
Därför blir veckans Real Life en utmaning att hitta på något speciellt denna veckan, med din Älskling, med dina barn, med en vän, med dig själv. Något utöver det vanliga vardagslivet, en liten guldkant, ett äventyr eller vad du nu vill hitta på. Något som gör just detta nuet speciellt, något att komma ihåg, mitt ibland alla dessa dagar av vanlighet som passerar.
 
För oss, idag, blev detta en liten improviserad middag. med två 1-euros flaskor vin. Ja det finns faktiskt sådana här ;) En massa minnen från de snart 10 åren som passerat. Och ett recept från min barndom:
Kinesiska pannkakor
Som min mamma lagade till oss när vi var små, och som JAG hatade.
Stek nötfärs.
Blanda med lika delar senap som kinesik soya.
Blanda i en burk böngroddar.
Stek pannkakor och gör små knyten av dessa som gratineras i ugn med ost.
 
Naturligtvis så somnade Älsklingen i soffan.
Men, hey, sånt är livet ;)
 
 
Berätta!
- Vad gör vardagen speciell för dig?
 
Som vanligt så skriv och berätta på din blogg, om det du VILL berätta om.
Och denna veckan så kör vi tills på LÖRDAG. Så att alla får tid till att hitta på något LITET speciellt i vardagen. 
Lämna länken här i en kommentar till detta inlägg. Så gör jag en sammanställning på lördag, så att vi alla kan gå in och kolla hos varandra.
/Y

Kommentarer
Postat av: Longevity - en blogg om hälsa

Spännande! har man til onsdag på sig eller hur är det nu igen?

Svar: Denna gången kör vi tills på lördag så att alla har en HEL vecka på sig att genomföra sina aktiviteter.
Yohanna i Las Palmas

2012-07-01 @ 12:58:58
URL: http://madelein.se/
Postat av: Maya

Åhh vilken god idé ... tål att tänkas på om man kan ha en en gång i månaden eller veckan sak ...
Ha en fin söndag!

Svar: Ja jag kommer inte riktigt ihåg hur det var, men jag tror nog att det var en gång i månaden. En i veckan kanske låter lite jobbigt ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-07-01 @ 13:39:19
URL: http://mayashideout.blogspot.com/
Postat av: Mor

Jasså du hatade dom, det sa du aldrig till oss. KRAM

Svar: Ja det var ju ett jäkla pillande när man skulle få bort alla böngroddarna. Men nu äter jag dem som fest ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-07-01 @ 13:58:50
Postat av: AnneliH

Ska försöka få ner några rader :)

Nu laddar vi om för kvällens final :)!!!

Svar: Och vilken final det blev ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-07-01 @ 16:44:47
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: Anna

Nu snackar vi utmaning minsann! Här ska kluras!

Kram

Svar: Det låter bra det ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-07-02 @ 08:14:34
URL: http://www.smid.blogg.se/smidsfashion
Postat av: Freja

Sorry, den här utmaningen fixar jag nog inte. Ligger däckad i feber och förkylning, har ingen ork alls att fånga någon dag och sätta guldkant. Men jag hoppas jag får bra tips när du sammanställer på onsdag!

Svar: Men denna veckan kör vi HELA veckan, ända tills på lördag för att man ska har rejält med tid. Hoppas att du kryar på dig fort, inget roligt att vara sjuk ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-07-03 @ 18:05:30
URL: http://blogg.amelia.se/reddevil/
Postat av: Fruvisp

Mitt bidrag kommer här; http://fruvisp.bloggo.nu/Real-life/

Svar: Kalasbra. Jag går in och tittar och så ska jag göra sammanställningen nu.
Yohanna i Las Palmas

2012-07-07 @ 22:55:06
URL: http://fruvisp.bloggo.nu/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0