Skrivet den: 2012-07-12 Klockan: 00:16:34

Förberett

...för byggarbete. Nu kan jobbarna komma för nu har jag plockat bort allt lull lull.
 
 
 
Vad konstigt det känns att se sitt hem alldeles kalt och renplockat från saker. Känns nästan som om vi skulle flytta.
Men det ska vi ju inte....tror jag...hoppas jag ;)
 
Jag har plockat undan allt från ytorna som kan bli smutsiga när de sätter igång här. Lite kaosaktigt faktiskt, för jag har ingen aning om VAD de ska göra och heller ingen aning om VART de ska börja eller HUR mycket de hinner med på en dag, två dagar....tre, fyra....hemska tanke.
 
Jag frågade inspekteraren som var här vad jag skulle plocka undan och förbereda och han var mer inne på spåret att.....ingenting typ.
Vad?
Så var det förra gången de var här också. Hiva över ett plaskskynke och så bara sätta igång med att hacka, slipa och måla.
Nej den här gången så plockade jag vackert bort det som jag kunde och knödde in det på de ställen där det fick plats. Vilket inte är på många, hemma hos oss nu i dagsläget ;) De två sovrummen där inget ska göras typ.
 
Och så gjorde jag en sak till.
Jag slet ner kökslampan från taket. Med följden att färg och spackel följde med. Så nu MÅSTE han ju fixa där också kan man tycka. När han ändå är igång.
Förra gången så målade de bara över, med resultat som får nackhåren att resa sig på mig.
Nej denna gången tar jag hämd ;) Här ska göras ordentligt.
 
Jag ska flytta in den bärbara i sängkammaren så får vi se om vi får till nån byggrapport i morgon bitti.
Eller så blir det inget gjort av något.
Vi får se hur det blir.
Vi får ta´t som det kommer.
 
Jag ställer klockan på 7 i alla fall :(
Snart är det sommarlov igen.
 
/Y

Kommentarer
Postat av: Åsa

åh söta Yohanna :) hahah se till att kärarna jobbar nu! På de med piskan.
Tycker det e helt fantastiskt att de inte torkar ur fukten med en byggfläkt...
Älskar hur du skriver :)
Kramar!

Svar: Nej byggfläkt tror jag inte att de har hört talas om här nere, i alla fall så har INGEN nämt nån sån.
Yohanna i Las Palmas

2012-07-12 @ 00:39:15
URL: http://sommerseth1.wordpress.com
Postat av: Caroline

Spännande med hantverkare ;)

Svar: Alltid kul med besök ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-07-12 @ 14:26:06
URL: http://barbaskon.blogspot.se
Postat av: Freja

Hantverkare, det är min fasa! De pratar vitt och brett på ett fikonspråk som de inte ens själva verkar förstå, och sen blir det bara kajko av det de gör... Hoppas ni har tur och att de som kommer till er är bra!

Svar: Ja jag vet! Varför är det så? Jo det blir nog ganska så bra till slut.
Yohanna i Las Palmas

2012-07-12 @ 20:25:56
URL: http://blogg.amelia.se/reddevil/
Postat av: Mor

Ja håll kollen på dom nu, så dom inte fuskar denna gång KRAM

Svar: Ja jag hängde som en hök över dem hela tiden ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-07-12 @ 21:34:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0