Skrivet den: 2012-02-03 Klockan: 22:57:07

TV-fredag

Vi satt och tittade på nyheterna i soffan och njöt av lugnet och stillheten i huset. Jag VET, det är riktigt skyhöga vuxenpoäng på det ;)

Och lugn och lugn, jag vet inte, tvättmskinen går på högvarv. Och som Älsklingen påpekade att när man är van vid diskmaskinen mjuka susande, ja då låter tvättmaskinen som en bulldozer. Men jag har för hög, hög med tvätt att ta igen nu i helgen. Kan inte låta detta tillfälle gå förbi.

I alla fall, så på nyheterna så kom det ett reportage från hela Spanien om att det är kallare än normalt och att det till och med har snöat på Mallorca. De är helt till sig här och det är STORA sensationsnyheter.
Rätt vad det var så visade de bilder från när de saltade vägarna, och då såg man tre killar på ett lastbilsflak som står med skyfflar och ströar salt på vägen.

Jag kunde inte låta bli och fnissa. Tänk vad olika det är på ett förberett land och ett som inte alls är vant vid snö och halka. Stackas killar att stå där och ströa salt som om det vore på stenåldern ;)

Och så visade det sig att det visst var stora invigningen och tävlingen om karnevalens drottning nu. Det hade jag HELT missat.
På grund av den ekonomiska krisen, som alla länder utom Spanien kommit ur, så har det dragits in ordentligt på karnevalen här och den är mycket kortare och mycket mindre omfattande än vanligt.

De kör live på TV så man kan se den här. >>>

Årets tema är teknade serier och jag försöker som vanligt att ta bilder på TV:n och det är helt omöjligt. Vad är det med TV:n egentligen?
Hur ska man göra när man tar kort på det som är på TV?




Nu tävlar de om vem som har finast klänning och som inte trillar av scenen. En av kandidaterna hade Marlena Ehrmans opera-schlager-bidrag  som uppträdande låt. Sverige når ända ut i välden ;)












Och där började Irma att skrika som en galning i sin säng så jag missade resten.
Over and out from Las Palmas.

/Y

Kommentarer
Postat av: gunsan

Att ta bilder från tv:n det är nåt som jag inte heller kan få till, man ser det man ser o så får man gissa sig till resten;))



Härhemma är det lite tvärtom, diskmaskinen hörs men inte tvättmaskinen;))



kramizzzzz

2012-02-03 @ 23:46:46
URL: http://nybogunsan.blogspot.com
Postat av: jeanette sandelin

jag har ingen diskmaskin - men tvättmaskin i lägenheten vilket ger enorma vuxenpoäng, inte sant!?

vad har ni för väder???

vi vintrar ju för första gången den här säsongen.

kram och trevlig lördag :)

har du svensk tv?

jag menar så att du kan se melodifestivalen...

kram från dalsland//

2012-02-04 @ 05:24:44
URL: http://jeanettes.bloggo.se
Postat av: ♥ En pojkmammas vardag ♥ Livet på torpet

Oj snöar det på mallorca! Kan tänka mig att det inte alls är vanligt där ;) Hur många grader är det på gran canaria??

Kramar

2012-02-04 @ 12:00:51
URL: http://edvinsmamma.wordpress.com
Postat av: AnneliH

Ja, vädret är helt upp och ned...såg att det hade snöat i Sahara :)

Synd att jag såg länken först i dag...hade gärna velat sett "directo" Önskar att jag kunde vara på ön NU...för nu är det för kallt för att ens ta en promenad. Måste ha en halsduk för munnen. Men snart är det vår som tur är :)

2012-02-04 @ 18:32:31
URL: http://shaggkvist.se/wordpress

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0