Skrivet den: 2012-02-02 Klockan: 13:17:25

Torsdag och födelsedagskalas

God Förmiddag!

Först och främst så måste jag berätta att gårdagens tacosallad blev en SUCCE här hemma. ALLA, och då menar jag verkligen alla utan undantag, smaskade och åt så det stog härliga till.

Hemmaknåpad tacosallad får 5 stjärnor av Familjen Medina Ode.
Prova den om du får tillfälle. Ser inte så smaskig ut men blev skitbra. Man kan grunda på tallriken med sallad. Tacoröran ovanpå. Hackade färska tomater och överst tacosås.
Mumsfillibabba ;)

Idag så vankas det födelsedags-kalas för Alexander så "torsdag from hell" kanske uteblir. Man kan ju alltid hoppas.
Det är Alexanders första kalas utanför kompiskretsen och även för mig.
Så det är lite nervöst.
Hur går det till?
Ska mamman lämna barnet och gå, eller hur gör man?

Hittills så har vi bara varit på kalas hemma hos mina kompisar och då stannar ju hela familjen kvar och snackar strunt medans barnen roar sig.
Men nu.
Jisses.
Tänk om det blir fel.

Hur som helst. Vi var iväg och handlade present åt denna tjej som ska fylla 5. Det blev någonting som jag vet att JAG skulle ha blivit överlycklig för som 5-åring. En glänsande vuxenväska full med vuxenhalsband, hårsnoddar och diadem som glittrar.
Hoppas att det går hem även hos denna dam.
Man vet ju aldrig. Barn kanske ha förändrats över de senaste 30 åren.



Men så hamnade vi ju på en REA och Älsklingen suckade så nästan hela varuhuset rasade när han såg mig gå och pilla på saker och humma.
Jag HÖLL på att komma hem med ett par strechjeans för 90 kronor, men så sansade jag mig och kom fram till att jag behöver inte köpa bara för att det är billigt.

Jag har redan ett par stretchjeans som jag inte använder för att de åker ner över rumpan på mig. Dessutom är det snart vår och långbyxesäsongen kommer att vara över. Bättre att jag använder det jag har den tiden som är kvar.
Ibland kan även jag vara förnuftig i en butik fylld med rea ;)

Men jag kom hem med 4 bodysar till Irma och ett par rosa tennisdojjor till densamma.
Man kan ju inte gå riktigt tomhänt därifrån...

/Y

Kommentarer
Postat av: carolina - självkänsla, föräldraskap & graviditet

Tror jag det, tacosallad är ju huuuur gott som helst =)

Kul med lite shopping ;-)

2012-02-02 @ 14:25:48
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Postat av: AnneliH

Halsband och pärlor går säkert hem även när man är 5 :)

Du kanske får hålla dig i närheten ifall att...men det går säkert bra.

Nä..skulle ha svårt att inte få med mig något om vi hade haft samma slags rea som ni har!

Kram!

2012-02-02 @ 15:15:16
URL: http://shaggkvist.se/wordpress
Postat av: gunsan

Den 5-åriga lilla tjejen kommer ju att tindra med ögonen, är det nåt de gillar så är det ju pärlor, halsband m.m.



Hoppas att det går bra på kalaset;))



kramizzzz

2012-02-02 @ 16:16:41
URL: http://nybogunsan.blogspot.com
Postat av: Hanna

Härligt när alla äter med god aptit! Jag hade blivit överlycklig för den presenten, den måste ha varit en hit!?

2012-02-02 @ 23:29:38
URL: http://mamzter.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0