Skrivet den: 2012-02-08 Klockan: 23:07:35

Sammanställning av Real Life - Melodifestivalen

Onsdag kväll och jag har fortfarande inte tittat ikapp lördagens melodi-festival-omgång.
På lördag kommer det väl en ny.

Så här brukar det bli för mig. I alla fall sedan de gjorde ett sånt stort jippo av det, med så många deltävlingar och kval. Jag missar, kommer efter och lägger på hög. Till slut ser jag Sverige-finalen och ESC om jag har tur.



Och det beror INTE på att jag inte är intresserad. Jag VILL verkligen se men LYCKAS inte komma till skott.
Det är lite tråkigt, för nu har jag ju ingen aning om vad folk pratar om. Och det är ju liksom halva nöjet, att diskutera hit och dit med andra som har sett den.
Men men. Jag får väl ta en snabbgenomgång på youtube, om den ligger där ;)


De som hängde på veckans utmaning och berättar om sina förhållanden till melodifestivalen är:

- Katja gjorde precis som jag, tittade på mello med familjen i barndomen. Men sedan alla deltävlingar, kval och hej-kom-och-hjälp-mig kom till så "Orkar.Hon.Inte.Bry.Sig".

Tråkigt att det ska vara så. För Katja ÄLSKADE melodifestivalen, förr.

- Gardenhouse:s man drog till på stort, som hämd för julklappsspelet, och fixade "Stora melodifestivalsspelet". Så nu spelar hela familjen VARJE lördag fram till finalen.
Avancerat ;)

- Carina är ännu en som tittade FÖRR men som tappade intresset när det blev för många moment i tävlingen. Innan så tittade hon jämt på den svenska finalen och den europeiska och tydligaste minnet är Carola i sin pippigula dräkt.

- Marie står med ett ben i varje läger angående melodifestivalen och vet inte riktigt vad hon tycker. Dock har hon varit på en deltävling och sett spektaklet live. Och en massa kändisar ;)

- Fru Visp gillar i alla fall melodifestivalen, ända sedan barndomen. I hennes familj har de utvecklat en alldeles egen tradition nämligen att äta chips till den första delfinalen. Och jag kan inte låta bli att undra om det inte handlar mer om chipsen än om låtarna i detta hem ;)
Chipssugen blev jag i alla fall. På svenska grillchips.

- Miriam tycker festivalen har blivit bättre på senare år. Förr var det så mycket dansband med och för en riktig "rockare" så var det ju FÖR hemskt att gå och tralla på dessa dansbandslåtar som satte sig som ett tuggummi i skallen.

- AnneliH minns ESC 2004 då Lena Ph tävlade för Sverige och de var på Gran Canaria och S:ta Catalinaparken i Las Palmas rättare sagt och fick se allt utomhus. Ukraina vann och ingen trodde sina ögon. Jag kommer också ihåg detta. Det var de som var klädda i djurhudar va? Men sedan så kom låten till sig och satte sig på huvudet. I alla fall i mitt ;)

- Gunsan berättar om sitt första minne, det var å 1958, Gunsan var 9 år och satt hemma hos kusinerna och tittade och hurrade. För hennes familj hade ingen TV.
Tänk, det var tider det. Och sedan dess har MYCKET förändrats.

- Vuxenmamman erkänner glatt att hon ÄLSKAR melodifestivalen och att det är en massa delfinaler. Den skulle hon inte missa för några pengar i världen ;) Dock är den stora, ESC inte lika rolig. En massa musik som hon inte gillar och fel låt som alltid vinner.
Och vet du, där håller jag med dig till 100.
Om det inte är Sverige som vinner förståss ;)

- Freja är en riktig melodifestivalfantast och njuter i fulla muggar av detta just nu, ALLT. Fast mest är det, det runt omkring erkänner hon och inte så mycket själva musiken.

Bästa minnet är ABBA och Waterloo. De skulle ha kommit och spelat i hennes byhåla den sommaren. Men de bokade av detta när de vann ECS.

* * * * * * * * * * *

Det var allt för denna veckan mina kära läsare. Och NU blev jag så sugen på lite mello att jag verkligen MÅSTE komma till skott och se.
Tack för att ni delade med er och inspirerar andra, varandra och mig.

Nästa vecka kör vi igen.
Glöm inte att komma med förslag på vad ni vill skriva om då.

/Y

Kommentarer
Postat av: ♥ Carina ♥

Det är verkligen blandade åsikter om MF. Tävlingen berör :)

Hoppas du hinner titta i kapp innan nästa.

Kramen

2012-02-09 @ 00:13:45
URL: http://cinacarina.blogspot.com
Postat av: AnneliH

Härlig sammanställning som vanligt!

Gillar Real Life upplägget <3

2012-02-09 @ 07:04:37
URL: http://shaggkvist.se/wordpress
Postat av: Marie

Ett stort TACK till dig som fixar och donar med detta, du gör ett fint jobb:)

Kram♥

2012-02-09 @ 08:02:33
URL: http://miruschkas.blogspot.com
Postat av: Jenny

Men gumman !!!

Jag glömde helt bort !!! SORRY !!!

HUR kunde jag glömma detta??? Jaja, jag ÄR med nästa vecka - LOVAR !!!



kramen bananen

2012-02-09 @ 09:32:09
URL: http://jennysviktigaliv.blogspot.com
Postat av: Miriam

Tack åter för en superkul reallife och sammanställning av den samma!

Kram Miriam

2012-02-09 @ 14:15:57
URL: http://bamsebusfunderingar.blogspot.com/
Postat av: Anna

Åh, jag glömde ju helt bort! Skärpning på mig!

2012-02-09 @ 17:37:53
URL: http://smid.blogg.se/smidsfashion
Postat av: Gardenhouse

Vad kul att läsa hur alla har det och tar det =)

(det var min mans polare som kom med spelet, fast det spelar ju ingen som helst roll...)

Hänger gärna på igen =)

Kramar Sussi

2012-02-09 @ 21:08:33
URL: http://gardenhouse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0