Skrivet den: 2012-02-14 Klockan: 16:37:55

Plommonfilé

Aaaarghhh!
Har varit pa vardcentralen och forsokt fatt tag i en ny tid for Irmas 18-manaderskontroll. Den som jag hade skrivit in fel i almanackan i fredags.
Men det var likson forgjort och ungarna gnallde sa forbaskat att jag fick ga hem.
Med humoret pa topp.... NATURLIGTVIS!

YOHANNA TRIXAR I KÖKET

Sa har gjorde jag idag.
En kastrull med ris kokt i kycklingbulgong.

I en annan kastrull kokar jag squash, morotter och en bit kal i mer kycklingbuljong.

I en stekpanna med lite smor steker jag en  flaskfile som jag strimlat.
Salta och peppra.
Hall pa ca 5 dl av buljongen fran gronsakerna.
Strimla in 14 katrinplommon.
Hall pa 2 msk thai sweet chili sas.
I med massor av fint strimlad vitkal.
Lat koka ihop.
Tillsatt 1 dl CF.
Smaka av.


Smaklig lunch!

/Y

Nagonstans mitt i matlagningen sa ringde det pa dorren och jag tankte direkt att det var min svarmor.
Men si det var det inte.
Det var ett blomsterbud med en rosbukett. Sa nu far jag sta har med langt ansikte och kanna mig som en idiot for att jag rationaliserat bort Alla Hjartans Dag.

En glad idiot som ALSKAR overaskningar och rosor.
Min Alskling han kan han.
Ibland.
Nar han vill ;)






UPPDATERING:
Jisses vad gott detta blev. Denna rätt kan man utan tvekan bjuda på till fest. OM man äter den tillvardags så är det tvunget att ha en massa kokta grönsaker till som fyller upp. Annars så äter i alla fall jag av maten till sista droppen ;)



Kommentarer
Postat av: gunsan

Jisses, den ena maträtten är godare än den andra;))



Denna ska jag verkligen prova;))



Gullig gube du har, du är så fin där med buketten;))



kramizzzz

2012-02-14 @ 23:30:19
URL: http://nybogunsan.blogspot.com
Postat av: AnneliH

Mums!

Goa tips!

Blommor piggar alltid upp.

2012-02-15 @ 08:29:36
URL: http://shaggkvist.se/wordpress

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0