Skrivet den: 2012-02-27 Klockan: 16:51:20

Lunch med utmaning

Jag fick äta lunch själv idag :(  +  ;).

Irma hade inte vaknat än efter förmiddagens doktorsäventyr, Alexander hade somnat i soffan medans han tittade på TV och någon som också hade somnat i soffan var Älsklingen som kommit hem från jobbet och slocknat medans jag trixade i köket.

Eller trixade och trixade, det blev nästan inget matlagande för vi hade en matlåda över från svärmors lunch i fredags.
Spansk kalops.
Det är som svensk kalops med tänk er att man stoppat ner friterade potatisbitar i den och harcot verts. Annars precis samma smak och utseénde.

Men eftersom jag känner min svärmors matlagning rätt och jag har ett dåligt minne av ett extra kilo som hoppat på mig i fredags >>>, så fick jag fixa till en lite nyttigare variant till mig.
Det blev att koka en kastrull med potatis och morötter, och de sista 10 minutrarna stoppa i ett jäng frysta broccolibuketter och ett jäng brysselkålare.

Inte så mycket matlagning alltså.

Däremot tänkte jag hoppa på en utmaning som jag läste om inne hos Alfan och som verkade rolig.
Det är Liw som har knåpat ihop en 30-dagars utmaning i ämnet musik.

30 dagar av musik
Dag 1: Låt som får dig peppad.
Dag 2: Låt som din mamma lyssnade på när du var liten.
Dag 3: En låt du förknippar med att dansa tryckare.
Dag 4: En sång du sjunger i duschen.
Dag 5: Vaggsång du minns.
Dag 6: Låt du inte kan låta bli att sjunga med i
Dag 7: En låt som är förknippad med ett starkt minne.
Dag 8: Låt du föknippar med gymnastik lektionerna.
Dag 9: En låt du spelar när du är arg.
Dag 10: Världens bästa låt enligt dig när du var 10 år.
Dag 11: Låt du kan spela på valfritt instrument.
Dag 12:En engelsk låt ni sjöng i mellanstadiet.
Dag 13: Låten som spelades jämt på ditt Högstadiedisco.
Dag 14: En låt med dina tonårsidoler.
Dag 15: Låt som din pappa lyssnade på när du var liten.
Dag 16: Låt du gråter till.
Dag 17: Låt som får dig att stänga av radion.
Dag 18: Låt som spelades på krogen.
Dag 19: Den mest överskattade ”klassikern”.
Dag 20: En sång du sjunger i duschen.
Dag 21: Bästa sångerskan.
Dag 22: En låt du hånglar till.
Dag 23: Låten du älskar men din partner inte tål.
Dag 24: En låt du gärna kör/åker bil till.
Dag 25: En låt du och dina vänner har kul till.
Dag 26: Låt du spelar när ett förhållande tagit slut.
Dag 27: Låt du vill ska spelas på din begravning.
Dag 28: Den Sämsta sommardängan under 2000-talet.
Dag 29: Bästa låten på radio just nu.
Dag 30: Ditt all time favorite band.

Jag återkommer med punkt ett, för nu ska jag gå på föräldrasamtal med Alexanders fröken.
Och därefter tar jag mig en liten sväng för att passa på.

/Y

Kommentarer
Postat av: Viktkamp

spansk kalops lät gott =)

2012-02-27 @ 21:13:49
URL: http://viktkamp.webblogg.se/
Postat av: Alfva

Kul att du hänger på! Ska bli spännande! :)

2012-02-27 @ 21:44:37
URL: http://alfvan.wordpress.com
Postat av: LORISSA LOVEBOMB

sv: jaa, måste till inlägget och kika igen. Är det innan onsdag eller PÅ onsdag?



stackars liten... det måste verkligen vara hjärtskärande att se sitt gryn så sjuk :(

2012-02-27 @ 21:58:42
URL: http://lorissalovebomb.se
Postat av: Jessica

Alltid kul när nya hittar ens blogg för då hittar man ju nya bloggar att läsa med :) vad härligt det låter att bo i Las Palmas! :)

2012-02-27 @ 22:19:17
URL: http://lawendelgoteborg.blogg.se/
Postat av: madelein - mamma till sex, tillgångar; Autism - ADHD

Hoppas det gick på föräldrasamtalet!

Ja det var det första minglet någonsin jag var på så det var trevligt. I april skall jag upp till Stockholm på ett lite större mingel, unna mig en lyxkväll :-)

2012-02-27 @ 22:25:56
URL: http://madelein.se
Postat av: gunsan

Men jisses, denna lilla utmaning blir rolig att ta del av;))



Spansk kalops kanske man ska ta och fixa till, låter riktigt gott;))



kramizzzz

2012-02-27 @ 23:37:19
URL: http://nybogunsan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0