Skrivet den: 2012-02-11 Klockan: 12:24:52

Lördagsmorgon

God Morgon här!
Ingen tid att sitta ner och mysa här, vi måste dra iväg och fixa födelsedagspresent till kalaset vi ska på i eftermiddag.
Och byta en julklapp som inte uppskattades. Tror ni att det gå när två månader har passerat?
Håll en tumme tack.

Las Palmas är gråmulet och kallt men jag drog iväg på min runda. Inte lika lång som vanligt och en helt annan väg. Men efter en riktigt HEMSK natt med feber-och-snor-Irma så är jag grymt imponerad över att jag kom iväg över-huvud-taget.
Hur mycket sov jag egentligen?
Sov jag något alls?
Men har man bestämt sig så har man.
Dock kom jag iväg lite sent efter morgonmys i sängen med Alexander. Sånt måste också hinnas med och då får rundan stå tillbaka och bli lite kortare.

Så nu så har vi ätit frukost med färskt bröd och jordgubbar, vi ska klä på oss och dra iväg och så får vi hoppas att resten av dagen ordnar sig på något sätt.

Många tjejer i Sveriges land ska åka på ett bloggevent i Malmö idag. Det är "att vara någons fru-Emma" som fixat ihop en träff och bland annat Vuxenmamman ska dit.
Är det någon mer här inne som är på väg dit?

Jag är så jäkla avundsjuk på dem så jag är alldeles grön i ansiktet ;)
Jag behöver komma iväg på lite galej och använda min nya guldblus >>>, få fnittra och bli rödmosig om kinderna av bubbel.
Också skulle jag behöva få bli lite på-flörtad av och kanske bjuden på några glas under komplimang-hagel och få möta lite spännande blickar. För att sedan få åka hem i taxi och krypa ner hos trygga armar hos någon som älskar mig precis som jag är.

Ja ja vi får se vad lördagen kommer med för något.

Ha en UNDERBAR lördag.

/Y

Kommentarer
Postat av: Ewa (mamma till 6 döttrar)

Vad härligt med jordgubbar :)



Ja vem behöver inte en liten flirt för att precis som du säger sen åka hem och fortsätta bli älskad av den som älskar en för den man är :) Jättefint skrivet av dig!!



Du är så välkommen hit till Sverige på event :) Det vore så roligt att träffa dig i "verkligheten" :)



Kram och ha en fin dag

2012-02-11 @ 12:30:53
URL: http://tjejmorsan.blogg.se/
Postat av: Karin

NU har jag läst fast mig på din blogg efter att ha varit borta sedan den 21 januari. Real-life-temat har jag missat förstås, just därför när jag har stegat på ca 200 km längs levadorna på Madeira. Nödvändiga steg för här har lagts på väldigt onödiga kilogram som måste bort....tre kilo försvann på Madeira och de må inte hoppa på igen:). Du är "skit"-duktig som går så bra ner i vikt! Grattis!

Ha en fin fortsättning på lördagen!



Karin

2012-02-11 @ 13:18:39
URL: http://pettasblogg.blogspot.com
Postat av: gunsan

Du ska se att en dag händer det bara, o då menar jag att du kommer att komma iväg på nåt galej med din guldiga blus, vare sig det är blogg-partaj eller nåt annat;))



Hoppas att du hittade nån present, det brukar ju inte vara världens lättaste precis;)



Kramizzzz o superduktigt att du tog dig ut på promenad;)

2012-02-11 @ 14:39:59
URL: http://nybogunsan.blogspot.com
Postat av: Maya

Hoppas de har super kul, ska med träffa några bloggare idag :) Annika och Lajna mfl. blir fest i Åhus hos Annika :)

Ledsen jag inte varit här på ett tag, men världen har varit helt upp och ner senaste vekorna.

Men nu börjar allt bli bättre :)

Så nu ska jag läsa i kapp :)

Kram Maya

2012-02-11 @ 16:16:57
URL: http://mayashideout.blogspot.com/
Postat av: teddy

Vill passa på att önska er en trevlig helg så där i förbifarten. Hoppas det gik bra att lämna tillbaka presenten och att hitta en till födelsedagsbarnet!

kram

2012-02-11 @ 17:34:39
URL: http://caitlin.blogg.se/
Postat av: Caroline

Är själv lite nyfiken på dessa bloggevent, men de är ju alltid så långt ifrån en. Bor i Hälsingland, mitt i Sverige.

Önskar att kylan kommer av sig snart och att det blir lite vårvärme här, så jag tar mig ut på något mer än promenader. Är inte så förtjust att ta mig fram i så mycket mer än gångtakt när det är minusgrader.



Ha en trevlig lördagkväll!

2012-02-11 @ 19:14:22
URL: http://barbaskon.blogspot.com
Postat av: Everlasting

Det låter som om du prioriterar helt rätt om du lyckas få ihop både sängmys och morgonrunda. Galej kommer säkert det också!

2012-02-11 @ 19:22:56
URL: http://kattisbiggestfan.blogg.se/
Postat av: ♥ Carina ♥

Åh vad roligt att gå på bloggevent. Jag blir också lite avis. Själv ska jag snart gå på jobbet, inte alls lika kul ;)

Önskar dig en trevlig lördagkväll!

Kram

2012-02-11 @ 19:58:35
URL: http://cinacarina.blogspot.com
Postat av: Ann-MarI

Härligt och träffande skrivet, precis så har jag det när jag jobbar på båtmässa, som är en mansdomnerad branch...kul att bli "på-flörtad", men sen kryper jag ner i hotellsängen, ringer mannen och brrättar sanningsenligt hur mycket jag saknar honom....

Kram, Ann-Mari,

Postat av: Freja

Jag är imponerad ändå över att du går ut på prommis varje morgon, även när du inte haft sjukungenatt!

2012-02-11 @ 23:50:38
URL: http://blogg.amelia.se/reddevil/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0