Skrivet den: 2012-02-21 Klockan: 13:05:31

Lördagsmorgon?

God Lördagsmorgon! höll jag på att skriva. Dessa lediga dagar mitt i veckan gör att allt blir huller-om-buller i planeringen.
Men ett trevligt huller-om-buller ;)

I dag är det karnevals-tisdagen, en allmän helgdag i Las Palmas och folk har väl varit ute och partajjat i natt. När jag var ute på min morgonrunda i morse, YES jag kom iväg, så såg jag en ensam Duracell-kanin på hemväg med släpande steg. Sängen väntade och drog starkt antar jag efter en riktigt lyckad festnatt som dragit ut tills klockan 9 på morgonen.
Ja det var tider det...

Vi har myst i sängen, jag har gått morgonrundan, vi har frukosterat, Irma ligger och sover middag, Alexander tittar på TV, Älsklingen somnade i soffan, solen skiner på mitt ansikte i data-bords-fönstret och jag börjar bli varm i min morgonrock.

I dag ska vi inte göra något speciellt. Dock vill jag gärna hinna med att organisera klädkaoset på matsalsbordet, bädda rent i Alexanders säng och så skära tilll gummimattorna till bilen.

Vi åt semlor i går kväll, tacos och semlor.
Jag VET, det är ju idag och jag skulle ju göra dem idag. Men så kunde jag inte hålla mig och gjorde 4 igår. Så nu har vi ätit och tröttnat på dem. En räcker för mig. Man blir ju så HIMMLA mätt av dem. Först är man SÅ sugen så man inte vet vart man ska ta vägen.
Så äter man en och blir så mätt att man inte vet vart man ska ta vägen.
Så nu är det gjort. Årets semmelfrossa är avklarad.
Skönt!

Det var det. Nu kör det igång här, tror jag. Om man inte skulle ta och passa på och krypa ner i sängen tillsammans med Irma en liten sväng.
Finns det något skönare än att hoppa ner i sängen efter frukost? En njutning som är ack så ljuvlig, men sedan jag fick barn är ack så sällsam.

/Y

Kommentarer
Postat av: Tina

Åh så skönt det lät! Jag hoppas du hoppade ner i sängen igen. Det gör man alldeles för sällan sen man fick barn! KRAM!

2012-02-21 @ 13:25:53
URL: http://familjenrosmer.blogspot.com
Postat av: AnneliH

Myyyys!

2012-02-21 @ 14:13:11
URL: http://shaggkvist.se/wordpress
Postat av: MMiriam

Var duracellkaninen lika pigg som han brukar? Eller höll batterierna på att ta slut?=)

Må så jättegott!

Kram Kram!

2012-02-21 @ 18:19:11
URL: http://bamsebusfunderingar.blogspot.com/
Postat av: Marie-Louise

Jag hoppas du kröp ner en stund i sängen :) det kan man unna sig ibland. Kram

2012-02-21 @ 19:53:52
URL: http://madredetres.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0