Skrivet den: 2012-02-24 Klockan: 12:52:28

Fredagsvägning och utvärdering, vecka 7

I dag är allt som vanligt igen; fredagsstämning, fredagsvägning, frukostbråk, fylld blöja precis när vi ska gå, sol i Las Palmas, lunch hos svärmor och ett något så när gott humör.
Fast Irma vill inte sova middag.
Hon tror att hon är stor kicka nu ;)

FREDAGSVÄGNING
+1,0 kg
ETT KILO!!! plus.
Ja jag vet att denna veckan inte har varit den optimala med semlor, ungar som är hemma från skolan och hindrar mig från att gå som jag brukar, muffinsbesök och så en mens ovanpå det.
Men ett kilo. Kom igen nu :(

När man vill gå ner i vikt så tar det minsann tid och tittar jag i min viktkalender så ser jag att det tagit mig typ en månad att gå ner detta kilot.
När man sedan gör några snedsteg, ja då hoppar det tillbaka på EN VECKA.
Är det rättvist?

;)

Fast jag tar det egentligen med en klackspark. Nästa vecka är det borta igen.....hoppas jag.
Det är bara att köra på.
So what?
Det har varit en sån vecka. Vågen visar inte riktigt sanningen och jag KÄNNER mig ju bra.

Så jag kör på.
Fast litegrann så svider det i själen....litegrann. Och fredagskänslan kom på sned.

Jag tar och provar mina smaljeans för att komma på roligare tankar.
Inte långt kvar nu.
Tills vidare får jag nöja mig med "inte-tjockis-men-heller-inte-smal-jeansen" som börjar att bli LITE stora. Det känns bra för själen ;)

UTVÄRDERING
Jag lyckades ju inte göra något upplägg inför vecka 7 i söndags. Men jag har kört på med samma saker som de andra veckorna.

Stegmål varje dag på 15.900 steg. Nu fick min stegräknare sig ett fall här-om-dagen och räknar helt upp-åt-väggarna. Men jag har kört på känn. Måste nu ta fram reservräknaren och se om den fungerar.

Ungarna har ju varit hemma under tre av dagarna och jag har inte kommit ut och gå morgonrundor som jag brukar. Dock har vi gått till parken på eftermiddagarna och där har jag tagit ett par tre vändor. Men jag har inte kommit upp i mina stegmål i alla fall.
Fy skäms ;)

Plankan har jag gjort VARJE dag och jag tror att jag börjar bli beroende ;)
Det är så kul när man börjar märka resultat. Nu kan jag ju inte ärligt säja att det är resultat som bygger på muskeluppbyggnad eller om det är jag som börjar att fatta hur den ska göras eller om jag fuskar i ställningen.
Bättre tider börjar jag att få i alla fall. Snart börjar det bli dags att höjja ribban.

Frukosten är utbytt mot havregrynsgröt och det är OTROLIGT hur bra det mättar jämfört mot smörgås. Nu är ju jag en smörgåsälskare så jag lider verkligen ;)
Nej skämt åt sido, det har gått jättebra med gröten och smörgås äter jag ju på helgerna. Är jag inte nöjd efter gröten, smakmässigt då menar jag för mättnadmässigt så är jag proppad, så tar jag mig ett par skinkskivor efteråt. Det saltar till smaken lite.

Nyttighetsmässigt så har jag inte lyckats få till gröten än. Äter den nu med en dl sylt på och det är ju inte optimalt. Målet är att jag ska göra äpplemos en gång i veckan som räcker till veckans grötätning, men än har jag inte lyckats få till den rutinen.
Den kommer. Äpplena ligger där och väntar.

Matlagningen går kanon och det är så kul att jag börjat att dokumentera recepten här på bloggen. Det blir ovärdeligt att gå tillbaka och kunna laga igen de toppenrecept som jag stöter på.

Nu funderar jag bara på om jag ska ta och damma av ett par gamla hantlar som jag har liggandes här i byrålådan och ta med dem ut och gå. Man kanske skulle kunna hitta på något roligt med dem för att bygga muskler på armar och axlar där jag är som svagast.
Vi får se. Man ska inte ha bråttom ;)



Nu är det FREDAG!
Känner ni det?

/Y

Kommentarer
Postat av: AnneliH

Heja dig!

Jag får sådan inspiration!

Ha en underbart härlig fredag!

Kram

2012-02-24 @ 13:43:27
URL: http://shaggkvist.se/anneli
Postat av: Alfva

Men ett kilo är väl ändå inte hela världen när du ändå har mens? Det snarast skulle jag tycka var en bedrift att bara gått upp ett kilo. Och ärligt talat, det är ju sån galen skillnad på din kropp mot förra året - glöm inte det hur tungt det än blir!



Har varit jättedålig på att hinna in till folk den senaste veckan mitt uppe i alla kräkfester, men nu kankse jag hinner hit lite oftare igen.



Och nästa vecka blir det ju garanterat ett minus!

2012-02-24 @ 14:17:04
URL: http://alfvan.wordpress.com
Postat av: Krönikören

Ja, orättvist är ordet. Du kanske ska börja mäta omkretsar istället - tänk om det är muskler som väger?



Svar: Tack snälla Yohanna för din kommentaren novellen! Jag bev så glad!

Ha en fin helg!

2012-02-24 @ 14:20:47
URL: http://www.metrobloggen.se/antligenmandag
Postat av: Tina

Herregud människa! Du är ju SKITSNYGG! +1 kg jobbar du bort snart igen! Puss på dig!

2012-02-24 @ 14:43:54
URL: http://familjenrosmer.blogspot.com
Postat av: gunsan

Jag blir så peppad av att läsa dina inlägg, men vadå.....ett kilo, jag vet, det är inte kul så jag ska inte säga nåt, det är ju detta som jag brottas med, 1 kg hit o 1 kg dit, det är ungefär där jag befinner mig. Men den här veckan skyller jag på att mina leder har levt sjutton med mig o då behöves det lite tröst i form av en liten bit mörk choklad, det kan väl ändå inte vara så farligt.......eller;)



Kramizzzzz

2012-02-24 @ 16:03:04
URL: http://nybogunsan.blogspot.com
Postat av: madelein - mamma till sex, tillgångar; Autism - ADHD

Man kan inte lyckas jämt :-)

2012-02-24 @ 21:54:26
URL: http://madelein.se
Postat av: Freja

Det är väl lite så med viktnedgång att man kommer till platåer där det går lite upp och ner ett tag och sen fortsätter det neråt. Jag tycker du är kanonduktig som håller i med promenader och plankan. Jag kom igång med att gå den här veckan, men sen fick jag mens så jag har inte velat väga mig....

2012-02-24 @ 22:27:45
URL: http://blogg.amelia.se/reddevil/
Postat av: Ansibecki

Vad duktig du är ändå! Jag tycker du gör helt rätt i som tar det där kilot med en klackspark. Kanske har du fått lite extra muskler med som väger lite. Jag har ätit som en kratta (säger man så?) den senaste veckan. Bullar, muffins, godis, glass... och ändå hade jag gått ner nästan ett kilo. Visserligen har jag tränat en del men jag tycker det är konstigt. Vågen säger nog inte alltid sanningen. Och nu har jag också börjat göra plankan varje kväll. Visst är det beroendeframkallande!? :) Nu kör vi hårt en vecka till! :)

2012-02-24 @ 22:44:54
URL: http://www.ansibecki.blogspot.com
Postat av: vuxenmamman

Du är duktig! Jag kämpar men vikten ger inte med sig. Dock märks det på måttbandet. Tur är väl det.



KRAM

2012-02-24 @ 22:48:50
URL: http://vuxenmamman.wordpress.com
Postat av: Hanna

Avbrott i rutinen som barn hemma och olika "högtider" sätter gärna kampen på ända. Men det där kilot lär försvinna fort bara du har en "normal" vecka utan mens :-) Kämpa på! Kram

2012-02-25 @ 09:02:46
URL: http://mamzter.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0