Skrivet den: 2012-02-17 Klockan: 21:14:55

Fredagsvägning och utvärdering, vecka 6

FREDAGSVÄGNING
-400 gram.
Nästan ett halvt kilo. Man tackar och bockar.

Jag var ju helt övertygad om att denna veckan så skulle det inte ha hänt något, eller eventuellt en uppgång. Troligare en uppgång än nedgång om man så säjer.
Med två tårtkalas och en massa fest ovanpå tårtorna så har denna veckan inte varit någon höjdarvecka. Fettsaneringmässigt sett alltså .

Men jag får väl igen det nästa vecka då. Är det inte dags för mens snart? Jag skrev inte upp det sist men det känns som det var ett tag sedan sist.
Snart 40 och ingen ordning på detta fortfarande ;)

Jag fick ju inte till något upplägg för vecka 6 förra helgen, det var så mycket kalasande på G ;). Men tanken var att köra på precis som innan med smalmat, steg och plankan. Jag måste ju få ordning på denna rutinen.


UTVÄRDERING
Stegmålet på 15.900 steg om dagen har jag nått varenda dag utom på söndagen. Det är svårt med söndagar. Vi är ofta hemma och förbereder oss på den kommande veckan och försöker få ordning på hemmet.
Egentligen så borde jag gå en RIKTIGT lång promenad på söndagsmornar, för att få ihop stegen direkt där när jag ändå är ute. Men ofta är det så att jag kommer ut sent på grund av morgonmys i sängen. Sånt måste också hinnas med ;)

Man kanske skulle ta och göra som så att man INTE går ut på morgonen utan tar en riktig ordentlig mitt på dagen?
Fast det är svårt att komma ut på dagen. Då gör vi oftast något.
Tål att tänkas på.

Plankan har jag överaskat mig själv med. Jag har gjort den nästan varenda dag.
Upps nu kom jag på att inte idag.
Jag går iväg och gör den på en gång.
Tar inte så lång stund.
Klart!

Jag gör den nu en gång på tår och armbågar och klarar 50 sek.- 1 minut.
Så gör jag en på knä och armbågar och klarar lite över 1 minut. Bara för att känna mig duktig ;)
Och sista gör jag på tår och händer och kör det sista som räcker i 30 sekunder.
Så ska man ju göra den på sidorna också. Men jag börjar så här. Jag är SÅ nöjd att jag gör den ;)

Maten går det ju bra med. Det ser ni ju här nu när jag börjat att lägga ut recepten som "Yohanna trixar i köket".
Grundrecepten är från MåBra som jag sparat i en pärm och sedan så gör jag om den så de passar mitt kyskåp och det jag har hemma.

Javisst ja!
Jag har börjat med att äta havregrynsgröt på morgonen och vilken skillnad. Jag håller mig mätt MYCKET längre än med smörgås.
Detta kom på tapeten för att jag inte var så nöjd med hur min smörgåsfrukost kändes. Redan två timmar efter jag ätit så började jag tänka på mat igen.
Men nu är det bra med det.
Ska bara komma till skott och göra eget äpplemos att ha till också.

Det var denna veckan, vecka 6.
15.900 steg om dagen - CHECK!
Mer grönsaker - CHECK!
Mindre fett - CHECK!
Plankan - På G ;)
4,2 kilo till målvikt.

Hur har det gått för er?

/Y

Kommentarer
Postat av: gunsan

Det där med havregrynsgröt har jag faktiskt funderat på, men det där med fika o smörgås på morgonen är ju så himlans gott, då äter två hårda sportbröd, en med kaviar o en med skinka, men men, kanske man skulle testa med gröt;))



Jag har ju mina 3 kg kvar att gå ner, sen har jag ca 1 kg som jojjar upp o ner, ibland känner jag att det har med min medicin att göra, samlar tydligen vatten till o från, igår fuskade jag ju med en bit av en semla, men idag har det varit middag o sen frukt som har gällt;)

Imorgon så tänker jag faktiskt festa loss med lite mörk choklad;))



kramizzzzz

2012-02-17 @ 21:49:09
URL: http://nybogunsan.blogspot.com
Postat av: Freja

Duktiga du! För mig går det väl sisådär... Har ju bott på hotell, bara slappat och ätit gott i fem dagar... Men inga snacks och inget godis i alla fall. Har pratat med mannen om att jag ska få sticka tidigare hemifrån på morgnarna. Det innebär att han får ta hela ansvaret för att dottern kommer iväg till skolan, vilket vi hittills delat på eftersom det kan vara ganska energikrävande. Men han tyckte det var OK, så nu kan jag gå till jobbet på morgonen och det ger ju en del motion, hoppas att vågen börjar gå neråt av det.....

2012-02-17 @ 22:13:58
URL: http://blogg.amelia.se/reddevil/
Postat av: Caroline

Va flitigt du är!

Ja det är det där med rutinerna, gäller bara att få in dem. Men alltid så är det något trevligare som kommer före snabbgympapasset hemma eller långpromenaden.

Fast nu i veckan tycker jag själv att jag varit rätt flitig. Druckit detox-te, gjort fler promenader, sedan armhävningar och situps när jag kommit hem. Nästan så jag fått lite mersmak nu ;)

2012-02-18 @ 08:57:15
URL: http://barbaskon.blogspot.com
Postat av: madelein - mamma till sex, tillgångar; Autism - ADHD

Vad duktigt du är, bra jobbat!

Tårtkalasen har jag fått lära mig att säga nej på. Fattar inte varför man måste ha sötfika :P De kan väl bjuda på fruktsallad :)

2012-02-18 @ 09:59:33
URL: http://madelein.se
Postat av: Hanna

Bra jobbat! Härligt att du kommit igång med plankan också! Kram

2012-02-19 @ 08:22:07
URL: http://mamzter.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0