Skrivet den: 2012-02-22 Klockan: 17:11:07

Dagens lunch: Kycklingpasta

Ja ha ja.
Matlagningsdags igen.

Idag ska det bli kycklingpasta läser jag i pärmen. Den ska göras på grillad kyckling. Det har jag INTE hemma. Jag sätter istället på två frysta kycklingfileér att koka i kycklingbuljong med en skivad lök och en skivad vitlöksklyfta.
Där får det stå och puttra ett par, två timmar.

Det är ju problemet när man köper frysta kycklingfileér, att de brukar bli sega som tuggummi när man steker dem. Färska är ju att föredra, men så mycket dyrare.
Idag kör jag med frysta som får koka.
Har man färdiggrillad så tror jag att det blir MYCKET bättre.

Koka en kastrull med spagetti.
Stek en stekpanna med frysta grönsaker i LITE olivolja. Jag kör två påsar av mina grillade grönsaker (squash, aubergine, röd och gul paprika och lök) a´400 gram.
Hacka i tre vitlöksklyftor i grönsakerna.
Häll på en msk oregano.
Häll på 2 dl vatten.
Häll på 2 msk tomatpuré.
Salta
Låt puttra ihop.

Ta upp kycklingen och skär i tärningar.

Blanda spagetti, grönsakerna, kycklingen, fetaost i kuber och två hackde färska tomater.

Stänk på tabasco efter tycke och smak (ja inte till ungarna då ;).

Nu hade jag kört grönsakerna med stavmixern till ungarna, om den inte hade gått sönder här-om-dagen. Nu blev det att försöka att klippa dem i små bitar med saxen. Och så lite extra olivolja på deras tallrikar.

OM jag hade kört grönsakerna med mixern så hade nog ungarna ätit bättre än vad de gjorde idag för Guldklimpen SÅG grönsakerna och det var ju inte poppis ;) Ändå så åt de helt OK för att vara exprimentmat.

Bra och snabbt krubb som får tre gafflar av fem från mig.





Smaklig lunch!

/Y

Kommentarer
Postat av: carina

Tack för receptet!

Detta måste jag testa.

Har du provat kycklinggratängen som jag lade ut på min blogg för ett tag sedan?

Om inte, tycker jag du ska göra det. Himmelskt gott om jag får säga det själv :)

Ha en fin kväll!

Kramen♥

2012-02-22 @ 17:18:51
URL: http://Izors-blogg.blogspot.com
Postat av: Freja

Mmmm, fetaost och vitlök, smaskigt!

2012-02-22 @ 20:01:17
URL: http://blogg.amelia.se/reddevil/
Postat av: gunsan

Kycklingfiléer är så bra, fungerar till så många rätter;) Själv är jag sugen på att provan skivade kycklingfileér......eller så kan jag kanske skiva själv på min skärmaskin, hmhm, härinne får man ofta aha-upplevelser, tack för det;))



kramizzzz

2012-02-22 @ 22:33:24
URL: http://nybogunsan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0