Skrivet den: 2012-02-16 Klockan: 22:41:32

Ansiktsmålning och regn

Jag blev tillfrågad en dag om jag ville komma och ansiktsmåla barnen i Alexandes klass nu när det är karneval. Och självklart ville jag det.
Det är inte ofta man får komma in i skolan och se ungarna LIVE där så att säja. Eller ofta ska jag väl inte säja. Aldrig passar bättre. Vi föräldrar får inte komma in där under skoltid. Det står en stor farbror polis och vaktar i dörren.

Visst jag går dit på samtal och föräldramöten, men då är det ju inga barn där. Och det är så kul att se Alexander, hur han är mot andra i sitt andra hem.



Så idag var vi där hela förmiddagen, Irma och jag.
Vi skulle vara där klockan 11. Så det var bara att rusa runt morgonrundan efter skollämningen, hem och duscha, frukostera, klä på oss och så iväg igen.
Till klockan 1 var vi där och de timmarna bara rusade iväg.
Jisses vad kul det var.
Detta skulle jag kunna jobba som ;)
Och Irma satt som ett ljus i vagnen hela tiden och tittade på.
Bra blev det också om jag får skryta lite.


Men när vi rusade ut på morgonrundan så började det att regna.
Inget skyfall.
Vanligt strilregn.
Inget farligt.

Jag satte på regnskyddet på vagnen och så knetade jag på. Det var ingen fara med mig. Jag var ju varm av arbetet med att dra vagnen. Paraply klarar jag bara inte hålla i samtidigt. Det blir bara tok av det.

Men detta med att ha kort hår när det regnar.
Vattnet rinner ju direkt in i hårbotten och rinner efter huvudet och killar. Det har jag inte varit med om förut.
Med långt hår så rann ju vattnet liksom utanpå.
Hänger ni med? ;)

Men där på sluttampen av rundan, den som jag tar i vår park, så kom det en herre springandes efter mig med sitt paraply och skulle skydda mig från regnet.
- Jag följer dig till bilen, sa han. För det är väl dit du är på väg i detta regn.

Så sött.

Nej jag är ute och går sa jag. Det är ingen fara med mig, jag är varm.
Men herren och hans kompis tittade konstigt på mig.
Utlänning, sa de säkert.
De vet inte hur FARLIGT detta är med regn.

Ha ha och detta är inte första gången som något liknande händer här. Kanarierna är livrädda för regn. Man kan DÖ av det ;)
Men det får bli en annan historia.

I morrn är det freda hörrni :D

/Y

Kommentarer
Postat av: Marie-Louise

Vad roligt att få komma till skolan och fixa ansiktsmålning, jag kan tänka mig det var populärt bland barnen :) Fint blev det också :) Fast jag tänkte på gruppen Kiss först när jag såg ansiktsmålningen :D Kram vännen

2012-02-16 @ 23:09:06
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: monica

Du får se det från en annan vinkel: De var artiga mot en kvinna i nöd, dvs att kanarieborna är väldigt snälla... eller så ville de något annat. Nej förresten, de var artiga och ville bara hjälpa till... för att kanarieborna är mycket omtänksamma! Kul med ansiktsmålningarna! De ser jättefina ut! Kram från en snöig Hindås!

2012-02-17 @ 00:14:56
Postat av: Mollan70

Vad kul för barnen att du kunde gå dit och ansiktsmåla dem. Jag brukar också måla barnen på förskolan där jag jobbar. Mycket uppskattat!

2012-02-17 @ 08:17:15
URL: http://www.metrobloggen.se/mollan7
Postat av: AnneliH

Vad duktig du är!! Vad fint det blev.

Va??? får ni inte komma in i skolan oanmälda ???



Tänk att det finns omtänksamma människor här i världen :)

Hoppas det har slutat regna nu.

Kram

2012-02-17 @ 10:00:45
URL: http://shaggkvist.se/wordpress
Postat av: Ann-Mari

Jag har förstått att bevakningen där är helt i särklass, vad kul att du fick komma in i "fortet" :-)

Snyggt målat, förstår att du och barnen hade en kul dag.

Åhh, gentlemän, gentlemän!

fredagskram

Ann-Mari

Postat av: Helene

Japp idag är det fredag = ))

Underbart !!

Va fint du målar...

Ha en mysig fredag.

Kram Helene.

2012-02-17 @ 12:03:05
URL: http://helenesdagbok.blogg.se/
Postat av: gunsan

Men så fin han blev, förstår att det måste ha varit skoj, du är ju superduktig;)



Stackars lilla farbror, han undrade säkert hihihi, det han inte visste var ju att man blir vacker utav regn;))



kramizzzz

2012-02-17 @ 16:31:37
URL: http://nybogunsan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0