Skrivet den: 2012-12-26 Klockan: 01:09:09

Här vare juldag

...och det måste vara årets BÄSTA dag. Inga måsten, inga planer och en MASSA mat och godis i hela huset ;)
 
Det var det.
Då var julen slut.
I alla fall här i Spanien där allt återgår till vardagen i morgon.
Gud vad jag saknar annandagar.
Kunde inte EU ta upp det som en rättighet för alla länder ;)
 
 
 
 
Den här bilden får illustrera våran juldag för roligare än så här blir det inte nu. Sängen ropar....igen ;) Och dagen har gått med ljusets hastighet.
I morgon är det ny vardag, arbete och tvättmaskin som väntar. Tror minsann att det är dags för en Real Life för att knyta ihop det här året och så måste jag ju naturligtvis berätta om vår jul.
 
MEN julen är inte slut nu, även om det kan kännas lite så.
Jag vägrar.
Jag ska fortsätta smaska julskinka, njuta av vår UNDERBARA gran och så är det en massa gott julgodis kvar att gluffsa av ;)
Julklappsjakten ska fortsätta inför trettondagens julklappsfrossa.
Nyårsaftonen ska planeras.
Sverigebesöket skall inväntas.
Och så kör vi jul nummer två med De Tre vise Männen.
Nya hyaciner måste givetvis letas upp.
Men här ska njutas av jul ända tills 20:dag Knut.
Jag har ju inte hunnit att baka vare sig pepparkakor, lussebullar eller saffransbiscottis.
 
Men denna dagen: julklappslekning, promenix i solen i parken, uppätning av resten med släkten, ihopsättning av Lego-station och videosamtal med familjen i Göteborg.
Familjeliv helt enkelt och det har fått vara lugnt, som det ska vara.
 
God Jul fortfarande, jag vägrar sätta slut här...
Jag har ju nyss börjar ;)
 
/Y

Kommentarer
Postat av: Hyrestanten

De senaste åren märks det nästan inget av annandag jul här. Butikerna är öppna som vanligt och mellandagsrean börjar ju numera redan på juldagen, så man märker inget av nåt jullugn. Tyckte alltid att det var så mysigt förr om åren när det märktes att det var julhelg. Orkade inte gå till julottan i morse, så nu känns det dessutom som om jag missat hela julen.
Ha en fortsatt bra jultid! Och du, köp lite färdiga kakor och bullar så kan du ta det lugnt och mysa istället :)
Kram!

Svar: Tråkigt när det liksom går över varandra det där, julen och mellandagsrean, att det inte blir nån lugn paus.
Yohanna i Las Palmas

2012-12-26 @ 02:00:39
URL: http://hyrestanten.blogspot.se
Postat av: AnneliH

Man går runt och är ständigt mätt :)
Hur mycket saknar ni snön?
Just nu snöar det som bara den utanför fönstret.
God fortsättning på jakten av den perfekta julen,
den toppar nog de 3 Vise Männen, det står f.ö på min önskelista att jag ska få uppleva den :)

Svar: OM vi saknar snön? Vi talade om det sist idag när mina föräldrar sa att det snöade igen. Ja de tre vise männen har ett tugnt ok att toppa tomtens framfart ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-12-26 @ 10:57:28
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: Freja

Saffransbiscotti, check!!! Haha, tänk att jag (eller sonen då) faktiskt klarat av en sak på jullistan! Och det är inte alls synd om er som inte får en annandag, ni hade ju någon sorts jungfru Maria helg bara för ett tag sen! Jag ska vara ledig fram till trettonhelgen, så här är det bara fest och fira i två veckor!

Svar: Åh vad härligt att vara ledig och med familjen så lång tid. Ta hand om er och knapra lugnt på biscottarna ;) Jag ska nog komma till skott med dem också ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-12-26 @ 23:08:24
URL: http://frejareddevil.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0