Skrivet den: 2012-12-01 Klockan: 00:43:00

Här vare ÄNTLIGEN semester

...och jag satt på Facebook >>> och beklagade mig över att jag som hade tänkt unna mig ett glas vin inte ens hade orken till det, utan det fick vara.
Tuff vecka.
Men helt plötsligt fick jag en kall öl i handen och  ett SKÅL för äntligen är det fredag och semester.
 
Är inte det tankeläsning så säg.
Och har jag inte en liten smygromantiker hemma hos mig så säg.
 
För Älsklingen frågade nämligen om jag sett hans meddelande på kylskåpet.
 
 
 
 
Och det hade jag ju INTE.
Jag var halvdöd i morse när jag gick upp ;)
Jäklar! När de för en gångs skull anstränger sig och är lite romantiska, ja då missar man hela köret...
 
Men det har varit en tuff vecka detta.
Jag har suttit uppe till sent på nätterna varje kväll och sett på TV och bloggat. TV och bloggning i reklampauserna. Här ska de inte komma och tro att de kan komma och pracka på mig reklam var 10:e minut och att jag ska sitta och titta på det. Nej då går jag och bloggar de 6 minuter som det varar.
Rätt åt er!.....televisionen alltså ;)
 
Men jag klarar inte sånt.
Vara uppe till klockan 1 och gå upp klockan 7. Jag är för gammal. Ögonen faller igen på mig då när jag ligger i soffan och blir kliad på ryggen (pappas flicka det här som blir hypnotiserad av ryggklining precis som han när jag var liten och fick 1 öre draget på ryggen och trodde att jag skulle tjäna ihop till en förmögenhet eller åtmindstånde till en cykel med bockstyre genom att klia honom på ryggen). Och ni vet det där ögonblicket när ögonen faller igen och det känns som man trillar ner från någonting. När man är seg som kola i huvet och inte riktigt fattar vart man är. De ögonblicken kommer så ofta att det blir jobbigt.
 
Ett sånt ögonblick kom idag när jag satt i svärmors soffa efter lunchen och bläddrade i en tidning. Vilken jädra tur att jag inte körde bil.
Och spiken i kistan kom när Älsklingen, förutom inventering av lastbilen och överlämning till semesterersättare, även hade HEL-eftermiddagsmöte och jag varit själv med ungarna ända tills tandborstningen.
Sånt tar kål på mig.
 
EN öl på det och roligare än så här blir det inte här idag.
Jag MÅSTE sova.
I morgon ska det packas väskor och försökas fås ordning på torpet här.
 
/Y

Kommentarer
Postat av: AnneliH

Aw...va gulligt!..och på Svenska :) Sådana små saker måste ju uppskattas! Ja, det har jag undrat över hur i helskotta du hinner med att blogga när du har så mycket omkring dig??!! :) Jag tycker inte jag hinner.. som inte har hälften så mycket omkring mig som du, fast jag är nog inte så strukturerad längre...hi hi!! Hoppas du får iordning på "torpet" så ni kommer iväg utan "mankemang" Jag kan meddela att den snö som kommit ligger kvar, åtminstone här, och i dag är det -6 gr, så ta med alla varma kläder ni hittar :)

Svar: Varma kläder är nerpackade, de varmaste vi har typ bikini ;) Men varmare är beställda till huset dit vi ska så det blir nog ordning på det. Vem vill frysa? Men leka i snön vill vi ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-12-01 @ 10:51:48
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: Gardenhouse

Missade ju Reallife...
Önskar er en toppen semester och fin advent!
Så kör vi igen då du kommer hem igen.
Ha det gott i Sverige nu ;)
Kram Sussi

Svar: Ja det var synd att du missade den. Men vi kör igen när jag kommer hem. Då blir det något juligt. Glad advent önskas tillbaka och vi hörs ju under tiden vi är i Sverige ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-12-01 @ 22:41:23
URL: http://www.gardenhouse.blogg.se
Postat av: AnneliH

Det låter bra det, för vi vaknade till -10 här i morse! Trevlig resa och välkomna till Suecia! :)

Svar: Brrrrr 10 grader kallt. Ja men nu har vi önskat kyla sååååå ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-12-02 @ 08:58:20
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0