Skrivet den: 2012-12-30 Klockan: 00:03:13

Här var det min tur

...att känna mig krasslig och ha föraningar om att en flunsa kanske är på väg
:(
 
 
 
Vi blev ju lite flunsiga på sluttampen av Sverigesemester med lite halsont och nästäppa. Men inget som vi dog av ;) inget som jag skulle kalla att vara sjuka.
Lite klena kanske och SPECIELLT Älsklingen då som kanske var lite nära döden där ett tag ;)
 
Men jag trodde att det var på övergående.
Vi var bättre.
Så i natt så hade Irma en SÅN natt, som det var, ärligt talat och handen på hjärtat, väääääldigt länge sedan hon hade. Och HJÄLP vad fort man vänjer sig vid att få sova på nätterna ;)
Och idag så vaknade hon förkyld igen.
 
Och under vår shoppingdag idag så började jag efter lunch att känna en oroväckande dalning av entusiasmen och det började värka i örsnibbarna. Ett OFELBART tecken på att feber är på antågande.
Och nu vill jag bara sätta mig i soffan och läsa i min bok ;) >>>
 
Men jag är UPPRIKTIGT superförvånad över att vi inte varit sjuka något nämnbart under denna höst och vinter.
Kommer ni ihåg förra julen? >>>
Jag var sjuk från och med att mina föräldrar åkte hem i oktober tills jag fick specielhjälp i mitten på januari >>>. Och jag har glömt bort hur många antibiotikakurer som vi hade här hemma under den tiden. Jag, ungarna ja till och med kackerlackorna ;)
 
Barnläkaren sa så första vintern efter att Guldklimpen börjat skolan och vi hade så mycket problem med öronen att det skulle bli bättre när han gått tre år i skolan.
Vänta bara, sa hon. Det kommer att bli bättre. Du kommer att märka en oerhörd skillnad.
Och SÅ sant som hon sa det.
 
Första året i skolan så var det öroninflammationer så jag blev galen.
Andra året så var det halsen som spökade, på HELA familjen.
Men detta år, och nu måste jag säja PEPPAR PEPPAR här för jag vågar inte riktigt ropa hej än, så har vi inte varit sjuka något alls och det känns som en välsignelse ;)
 
Dock har vi en teori om också att det kan vara att vi var i sommarstugan så mycket och så långt in på hösten. Så vi fick lapa sol och stärka oss riktigt ordentligt.
Men vänjning vid skolbaciller håller jag med om också.
Tack i alla fall.
 
Men nu verkar det vara dags igen alltså ;)
 
 
 
 
Jag måste visa vad Guldklimpen har hållit sig sysselsatt med sedan julafton: LEGO.
Och inte vilken skitgrej som helst utan en polisstation som kom i NIO olika delar som skulle byggas ihop.
Och han har gjort nästan allt själv.
Tänk! Fem år och kunna detta. Jag är så stolt så jag rinner över ;)
Mammas kille där. Han har nog också byggnadsingenjörsblod i venerna.
 
Visst har jag fått hjälpa till lite då och då, men konstigt vore väl annars. Mest för att leta efter bitar som legat mitt framför näsan. Men så är han ju kille också och det är något med killar och att hitta saker. Det funkar liksom inte.
 
Denna LEGO-satts stog högst upp på önskelistan tillsammans med en iPad och en Play-station och vi hade väldans ångest över hur vi skulle lösa detta.
Jag hade ju köpt kalsonger och strumpor och jag hade en svag känsla av att det inte skulle smälla lika högt ;)
Inga billiga saker vi talar om detta.
Och LEGO:t var inte billigt heller. Men nu när jag ser hur han leker med det så tycker jag nog att det var värt pengarna.
 
Det är ingen kattskit vi talar om här ;)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Och så hittade jag nya hyacinter idag och det är inte varje år som man gör det. Så nu kan julen börja om igen ;)
Visserligen kostade de 2,5 euro så kan kan väl säja att hittsmuggling av hyacinter skulle kunna bli en lönsam busines om någon har planer på att göra storkova.
 
Men nu ska jag sätta mig i soffan med min bok igen och se om det kan bli några nya vändningar. Får se om rekordet på tre orgasmer på raken kommer att försöka klås och kanske FUNDERA på om jag inte skulle övertala Älsklingen att börja använda slips i sängkammaren ;)
Inte för att det blir så mycket rajtan-tajtandes där med Irma sovandes bredvid men kanske lite spänning...
 
/Y

Kommentarer
Postat av: jaana

Krya på er! Inte kul att känna sig hängig!
Lego är ju superroligt! KUL!

Svar: Tack så mycket. Idag kändes det mycket bättre.
Yohanna i Las Palmas

2012-12-30 @ 09:08:20
URL: http://bananajaana.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0