Skrivet den: 2012-12-24 Klockan: 15:49:46

Här körde vi julpyntning

...igår. Allt var ju färdig shoppat....nästan. ;)
 
Ja det blir ingen GOD JUL från Las Palmas och oss just nu. Än är julen inte riktigt här. Älsklingen jobbar, jag håller på att hänga upp de sista julstjärnorna (kan inte tro att det är sant Yohanna, idag!, bakar limpor och griljerar skinka.
Slängde ihop en Rockey Road nu på morgonen och det var verkligen SLÄNGDE, på 5 röda medan ungarna satt i frukostsoffan och var fortfarande lite morgonsömninga och lugna. Jag hade ju förberett ingredienserna men inte kommit till skott med just slängande ihopandet.
Det var nu eller aldrig.
 
 
 
Men igår då, då var det hemmadag och julpyntning på hög nivå hemma hos Familjen Kaos.
Hann vi färdigt?
Klockan TVÅ la jag mig och då var det inte det...
 
9:30
Sovmorgon till tidiga förmiddagen. En av två skitungar bestämde sig för att sova ifatt de timmar som vi kom hem sent igår (lördag.) Den andre skitungen bestämde sig för att gå upp klockan 7 och för att bli trött-gnällig lagom till att granen ska kläs i eftermiddag.
 
11:00
Frukosten var avklarad och hela dagen låg framför oss. Jag ÄLSKAR den känslan. Man har så mycket tid. En sväng kring den, ännu ej upplockade granen till exempel hinns med och julmusik i massor.
Stämningen på topp.
 
 
 
12:00
Jag börjar damsuga och sätter Älsklingen på den tråkiga sysslan att, i alla fall, putsa de fönster som syns och som ska få pynt i sig. Man (jag) kan inte hinna allt och då FÅR man delegera ;)
 
 
 
Irma hinner undertiden klättra upp på kontornsstolen och trilla ner, klättra upp i soffan och trilla ner, hoppa i soffan och trilla ner och slå huvudet i soffbordet.
Ingen ände på det roliga.
 
14:00
Så blir det lunch och lite lugn o ro....eftersom Irma sover i min säng där hon somnade där efter sista olyckan då hon blev  lite......trött ;)
 
17:00
Julgransklädning under faktiskt GLADA former föruton för Älsklingen som gett sig 17 på att få toaletterna skinande rena och på EGET bevåg låst in sig där för att unkomma ståhejjet kring granen.
 
Jag säjer bara TACK GODE GUD för att julgranskulorna nu för tiden är av plast och inte som i min barndom i nån glas-metall. För då LOVAR jag att det inte hade funnits kvar en endaste kula i detta hemm.
Irma tappade dem, åt på dem, dunkade dem i bordet, gned dem i det avfallande glittret osv.
Inte en kula hade överlevt.
Men nu så blev det bra.
 
 
 
Fast.....men kan ju disskutera designen lite.
 
 
 
20:00 Ungarna i säng och jag ändrar om i julgransdesignen lite så att inte granen ska tippa över av snedbeslastningen.
Sånt FÅR man göra ;)
 
21:00
Jag tar tag i att få belysningen i advetsljusstakarna att fungera och GER UPP. En är för gammal och bara vill gå i pension. Det KAN det få efter 20 års lång och trogen tjänst.
 
Stakar uppe, julkrubba uppe, men adventsljusstaken med de perfekt brunna ljusen i nummerordning fick hoppas över. Det var ingen mening med det så här långt gånget i advent.
 
22:00
Så börjar då årets mandomsprov: paketinslagningen. Och den trasslar vi med ändra fram till 1 då Älsklingen, som ska upp och jobba igen klockan 5, går och lägger sig. Jag håller ut lite till och försöker knyta ihop säcken lite efter dagens stök.
 
02:00
Hoppar i säng och känner mig INTE färdig eller klar med något annat än paketinslagningen och granen.
Men det blir jul ändå sägs det.
 
Idag (måndag/julafton) så fortsätter det här. Älsklingen jobbar, jag stökar klart och har varit och handlat med ungarna för att de skulle rasta av sig lite. Nu bakar jag limpor, ska grilljera skinkan och OM jag hinner rulla köttbullar.
Något måste vi ju äta till lunch.
 
När Älsklingen kommer hem ska vi luncha lite och senare kväll kommer svärisarna på middag.
Och kanske ett BESÖK innan dess ;)
 
DÅ är det JUL hos oss.
 
Men här ligger man ju lite efter. Det är nästan som att det är julafton i morgon då alla är lediga. Fast Tomten kommer idag. OM han kommer ;)
Annandagar har man inte hört talas om här. Så på onsdag är det vardag igen och omladdning inför nyår. Och sedan omladdning inför jul nummer TVÅ på trettondagen.
 
 
 
Snart en GOD JUL från oss........snart.
 
/Y

Kommentarer
Postat av: Bertil

Tack detsamma.

Svar: Vassego ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-12-24 @ 18:58:07
Postat av: Ansibecki

Här kommer en julhälsning från Småland. Jag hann inte heller färdigt med allt jag ville före julafton men så fick vi vara utan just de sakerna och det gick bra det också :)

Svar: God Jul tillbaka och bland så måste man bara inse att man inte kommer att hinna med ALLT och prioritera lite.
Yohanna i Las Palmas

2012-12-24 @ 21:07:28
URL: http://www.ansibecki.blogspot.com
Postat av: Mor & Far

Jättefin gran, nästan lika fin som våran !!
Väntar med spänning på det årliga julkortet framför granen.

Svar: Finare förståss ;) Kortet färdigt för granskning nu ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-12-24 @ 22:15:01
Postat av: AnneliH

Vilken fin gran!

Svar: Tackar! Den är min stora stolthet ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-12-25 @ 11:37:36
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0