Skrivet den: 2012-12-04 Klockan: 23:11:13

Här har vi övat snö idag

...för man kan ju inte bara komma från 20 grader varmt och kasta sig ut i 13 grader minus hur-som-helst. Speciellt inte om man ALDRIG varit med om detta förrut.
 
Gårdagens skräckupplevelser i alldeles fel vinter utstyrsel, vinterutstyrsel a´la Gran Canaria (det varmaste Las Palmas kunde frambringa i klädväg och helt FEL för den vinter vi kastades ut i), räknas inte. Det var bara en OTROLIG mardröm som vi lyckligtvis vaknade upp ifrån i morse.
 
 
 
 
 
Skitungarna sov, exemplariskt nog, till klockan NIO i morse (åtta kanarisk tid men det låter inte lika imponerande) och när vi drog upp persiennerna i fönstret så var det tefatsögon vill jag lova. Störst var de nog hos Älsklingen som ville slänga upp fönstret direkt, på vid gavel och fotografera hela härligheten. Som tur var fick jag stopp på den tokigheten och efter en förklaring om minus 13 graders effekt på morgonkroppar som förstog han detta till min faders stora lättnad som håller elräkningen och uppvärmningskostnaderna i detta hus under sträng uppsikt.
 
Så skulle det snötränas efter att alla vinterkläder (svenska vinterkläder efter svensk vinter mätt) provats ut och undersökts.
Vi skulle ut och gå en sväng....var det meningen.
Testköra utrustningen så att säja.
Testköra testpatrullen också kan vi säja.
Se om spanjackerna överlevde ;)
Se om JAG hade kvar de gamla takterna.
 
EN timme tog det att få på hela fotbollslaget all utrustning och då var alla redan på bristningsgränsen och hade tappat hoppet om att NÅGONSIN få komma ut i det där pudriga vita som låg där ute.
DOCK hade jag förutsett den där klassikern om kissenödigheten som alltid uppstår EFTER att alla kläder kommit på. Så här var det tvångskissning för ALLA innan så mycket som en endaste långkalling kommit på kroppen.
 
Så var det UT med alla men då hade redan Irmas mat-och-sov-klocka slagit till och tillsammans med lite förvåningsrädsla över kylan och hur det nyper i kinder och haka när det är riktigt kallt, så blev det mycket gråt och tandagnissnan innan vi kom så långt så att det kunde kallas för en promenix.
Så fick Irma gå in och lägga sig en sväng.
I morgon har jag lärt mig lite mer. Då ska vi göra en del justeringar och FÖRHOPPNINGSVIS få lite bättre resultat.
 
Alexander däremot och Älsklingen, var hänförda och lekte som yra höns i snön.
Det här kommer att bli bra det.
Det känner jag på mig.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Men hur i all världen tar man kort med stora lovvikavantar på sig?
Dagens stora mysterium....
 
Det var det - tisdagen- dag 2 av 15.
 
/Y

Kommentarer
Postat av: SiA

Det ser bara fööör härligt ut! Men vilken chock att komma från 20 grader till -13...brrrrr!!

Passa på njut!
/Wiveca

Svar: Ja det är så julkortsaktigt allt detta med all snö. Här njuter vi....ja inte Irma då ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-12-05 @ 06:40:42
URL: http://sleeplessinashyred.blogspot.se
Postat av: Marie-Louise

Åh ni kommer nog få det helt underbart :)
Men jag kan verkligen förstå chocken din lilla familj fick, det är inte helt vanligt med snö och -13 på Gran Canaria ;) Kram

Svar: Ja det blev en redig temperatuchock detta. Men vi tar det pö om pö.
Yohanna i Las Palmas

2012-12-05 @ 08:28:31
URL: http://www.madredetres.blogg.se
Postat av: AnneliH

Hi,Hi...nä, det är ju inte det lättaste när man är ett gäng som ska klä på sig en massa utrustning samtidigt :)Jag kan tro att ni är lite jet-laggade efter er långa resa, så det är klart att det tar en stund att kunna smälta alla upplevelser för lill-tösen. Nu ska det ju komma ännu mer snö...bring on winter! Ha det så mysigt nu.

Svar: Precis! Det måste vara så det är, vi är jet-laggade. Nu har det blivit nya ifrånskyllningen här hemma ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-12-05 @ 09:09:52
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: Jenny

Underbara bilder!!! Forstar att ni njuter. Och om sanningen ska fram njuter jag oxa nar jag ser dem. ALSKAR SNO!!!! ♥

Tror ni kommer njuta varenda liten sekund av den har resan. Ha det fint hemma i Sverige!

Halsningar fran Wales

Svar: Då kommer det fler bilder snart på våra snöäventyr så du kan få lite stämning hos dig. För här har vi fått så det blir över. Vi fick verkligen våra snö-önskningar uppfyllda ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-12-05 @ 10:34:27
URL: http://lifeinuk.blogg.se
Postat av: Milla - Mamma till SagaBus & Lillebror

Hahaha, vilken chock dom måste ha fått! Helt underbart att läsa :)

Svar: Ja Irma gillade det INTE alls. Hon är en strandunge, det märker jag det ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-12-05 @ 23:28:47
URL: http://sagabus.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0