Skrivet den: 2012-12-15 Klockan: 00:40:04

Här blev det en dag till godo

....när de egentliga planerna att göra något nytt, spännande och helt för mig själv, gick om intet. Jag satt in i de sista självande minutrarna och hoppades samtidigt som jag sörjde att de ursprungliga aktiviteterna blev inställda.
 
Förstår ni?
Schemat här har varit ganska så ansträngt och nu när sista dagarna närmar sig så har det varit svårt att få det hela att gå ihop sig.
Men nu fick jag en HEL dag till godo för att avsluta det som jag hade halvfärdigt.
SAMTIDIGT som jag naturligtvis var skitledsen över att det roliga som jag skulle ha gjort blev en dröm bara.
Tvåbottnat...
 
Men vilken dag det blev.
Fullproppad med aktiviteter.
Typ "bocka-av-allt-det-där-som-vi-inte-hunnit-så-att-allt-känns-bra-i-magen-när-vi-åker-hem".
Och vädret kunde inte ha visat sig från en bättre sida. Det blev en vykortsdag igen med kameran i högsta hugg.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Först drog vi iväg till mammas jobb på ålderdomshemmet och käkade jullunch. Lite skolmatsalskänsla, fast vi fick sitta i bibblan för det var så fullt i matsalen, men maten var superb. Här ska frossas i svensk julmat ;)
 
Sedan så blev det besök hos gammelmoster i Örebro och uppvisande av skitungar. Något som inte hanns med förra gången vi var här och som har gnagt i mitt samvete. Man MÅSTE ta sig tid för de gamla. Allt-för-ofta glömmer man bort det.
 
En panikutryckning till köpcentrumet från i tisdags >>> och impulsbeslut att inhandla "kärlek-vid-första-ögonkastet-skor" >>> som julklapp till mig från Älsklingen. Alltså det kan ju inte bli fel när man själv får välja sina julklappar ;)
 
Så en MYCKET viktig punkt på to-do-listan: inhandling av mat-souvernierer för hemsmuggling till Las Palmas. Alltså de testprodukter >>> som fick godkänt i testomgången.
 
Som avslutning på dagen så lagade jag middag till mina föräldrar och öppnade en flaska vin. En sorts avslutningsmiddag med stilla (ja så gott det nu går med skitungarna vid bordet) samvaro som vi haft så ont om denna semester.
 
Det var det.
Nu börjar det dra ihop sig och det är dags att knyta ihop säcken.....eller öppna resväskorna igen.
I morgon väntar 95-års-kalas med STORA släkten och efter det är det dags att packa på riktigt.
Söndag bär det iväg till Mamö igen och det är ju en dag som man egentligen kan hoppa över - avskedets dag....bääääää!
 
Och så har det hänt något hemskt idag. Vi har varit borta hela dagen så jag har inte riktigt koll på vad det är. Nån galning igen som har skjutit en massa barn.
Jag måste informera mig fort som 1000:an för det verkar ju helt vanvettigt.
Snälla säg att det bara är ett sjukt skämt....
 
/Y

Kommentarer
Postat av: AnneliH

Så fint väder & god mat! Det är mycket som ska hinnas med när man är på semester och avsked är värst.

Ja, det är så sorgligt att små barn inte kan värja sig för galningar som inte ska ha vapen. Härlig lördag till Er!

Svar: Denna dagen, avskedets dag skulle man kunna hoppa över utan att sakna den :(
Yohanna i Las Palmas

2012-12-15 @ 09:08:36
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: Marie-Louise

vilken fin mat ni och gamlingarna blev bjudna på :) för dom fick väl samma kan jag tänka mig.
Nej tyvärr är det inget skämt :( fy för alla dårar som finns i vår värld. Kram

Svar: Ja det var RIKTIGT bra mat vi och de andra fick ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-12-15 @ 14:21:21
URL: http://www.madredetres.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0