Skrivet den: 2012-12-28 Klockan: 16:03:22

Fredagsvägning mitt i jullovet

....för ja det är sannerligen jullov här så det sprutar. Jag sitter här fortfarande i min morgonrock och har inte kommit mig för med att vare sig duscha eller borsta tänderna. Och snart är det dags att gå till svärmor för den obligatoriska fredagslunchen.
Ganska så skrämmande men också ganska skönt på nåt dekadent vis ;)
 
 
 
 
FREDAGSVÄGNING
+ 1,1 kilo
På en vecka!
Ja det är bara att ta det som det är, för det är så just nu, och kommer att vara så för en tid framöver. Men jag får STORA ångesten när jag tittar tillbaka på viktkurvan från förra julen och ser att jag ligger på nästan samma vikt som då.
Betyder det att jag inte gått ner ett dugg under året då?
När man sumerar allt som allt?
 
UTVÄRDERING
Jullov ja.
Och först semester.
Det betyder en massa snedsteg hit och dit och en TOTALT uteblivning av motion. Jag har inte hunnit med.
Först så var det julen som skulle komma i ordning och jag var stressad som en gnu de få dagar som jag hade på mig.
Kunde inte hitta varken ro eller lust att gå ut.
Jag bara ville bli färdig.
 
Och så har ju ungarna lov också och är hemma. Vilket betyder att jag inte kommer ut på min morgon-vaknaupp-runda utan måste ta det på eftermiddagen när Älsklingen kommit hem.
Men de dagar som han inte jobbat länge för det har varit tvunget att jobbas ikapp semesterdagar OCH juldagar, så har vi haft saker att uträtta och dagarna har gått.
 
Och det får faktiskt vara så.
 
Och så maten och godsakerna.
Julen är ju en ätar-högtid och jag fick med mig en massa gott från Sverige.
När ska jag äta det?
Och ÄNDÅ så har vi inte svullat något nämnvärt. Vi har inte hunnit med någon glögg. Pepparkakorna ligger orörda i sin kartong. Inga lussebullar har jag bakat. Rockey-roaden ligger nästan ny i kylen. Chokladkartongen hade jag faktiskt glömt bort ;) (ja det ÄR sant) och likaså smågodiset som jag smugglade hit med sån stor möda.
 
NÄR när näär? ska detta ätas upp.
Jag måste ju få bort det från hemmet innan vardagen börjar efter trettondagen.
Och jag VILL ju njuta.
Inte ha något dåligt samvete.
ÄNDÅ så poppar det upp hela tiden när jag inser att jag inte hunnit ut och gå eller när jag tar mig en chokladbit mitt på blanka vardagen.
Jag måste jobba på det där, att unna mig OCH att njuta om jag nu ska unna mig. Annars så är det ju ingen ide ;)
 
Så vad är det då?
Ja jag äter MINST en julskinkemacka med mitt hembakta bröd om dagen.
Jag går inte ut och går som jag brukar.
Jag tar mig en chokladbit eller annat godis om jag vill det. Konstigt nog så vill jag inte så ofta som jag trodde, antingen så hinner jag inte eller så har ångesten skrämt lusten på flykten ;) Man kan ju bara inte TAPPA gottis-lusten så där ;)
Och så blir det ju en fasligt mycket snabbmat och känslomat (att jag lagar det jag är sugen på rakt av utan att fundera på om det är nyttigt).
 
Det är jullov alltså.
Konstigt nog så sitter smaljeansen som de brukar så jag vet inte riktigt var de här TRE kilona extra sitter. Men jag kommer att ge dem vad de tål när julen är över.
 
NU ska jag gå och ta mig en chokladbit. Jag har 1 KILO smågodis att äta upp, 2 chipspåsar, 1 Alladinask, 1 plåy Rocky Road, cirkus 8 askar med spanskt julgodis, en halv julskinka och FEM kartonger med papparkaksrullar (damsugare i julskrud), 2 flaskor glögg och de obakta lussebullarna och saffransbiscottin att äta upp innan den 7 januari.
Tror ni att jag hinner?
 
Njut Yohanna, njut för 1000:an ;)
 
Det var denna veckan.
Morgonrundor - Fortfarande: Glöm det!
Mat - Julskinkemackor
Godis - Inte så mycket som jag borde ;)
Just nu 3,3 kilo kvar till målet. Snart kommer jag och tar er skitkilon ;)
Hur har det gått för er?
 
/Y

Kommentarer
Postat av: Lovisa - mamma till Nils

Kikar in här :)

Om du gått upp massa på kort tid skulle jag gissa på att en del är vätska. Kolhydrater binder vatten :)

Ta't lugnt med viktkraven. :) Du blir snart av med de kilona. Själv tränar jag för att komma upp några kilo muskler som inte längre existerar.

Kram

Svar: Jo jag tar nog det lugnt, jag vet att jag inte ska ha bråttom. Det är bara det dåliga samvetet som spelar spratt ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-12-28 @ 21:58:14
URL: http://lollovisah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0