Skrivet den: 2012-08-08 Klockan: 23:57:54

Sammanställning av Real - Sladdlådan

Vi var på det nya Ikea-varuhuset här på Gran Canaria. Det öppnade för två veckoredan och ÄNTLIGEN så har de lyckats med att göra något rejält här, a´la Sverige ;)
Den gamla varuhuset var rent beklagligt. Jag kommer ihåg mina första år här, då hade det bara EN toalett. Skandalöst ;)
 
 
Men nu är det ett nytt på plats. Stort, rymligt och precis likadant som de i Sverige.
Ja föutom den gratisa glassen till barnen, trapplöst för barnvagnar och rullstolar och så en billig korv. Här kostar korven 1 euro.
Hutlöst!
 
Anledningen till att vi åkte just idag var ju att Älsklinge var ju tvungen att utnyttja sin födelsedagspresent från Ikea, gratis prinsesstårta och kaffe.
Sånt kan man inte missa.
I morgon väntar ju "torsdag from hell" med veckohandling och på fredag bär det av mot sommarstugan......troligtvis.
 
Alexander var så trött efter sitt pyjamasparty att han somnade i bilen dit och sen gick det INTE att få liv i honom. Vi fick lägga honom i barnvagnen och skjutsa omkring på honom så.
Det är jobbigt att vara på kalas ;)
 
Men det var ju om sladdar vi skulle tala nu och då är väl Ikea ett praktexemplar på osyndliga sladdar. Inga sladdar så långt ögat når. Inga härvor på golven som ligger och samlar damm.
Kan vara för att de har sina eluttag i taket ;)
 
Kanske något att fundera på.
 
 
Andra som funderat på sladdhärvor är:
 
- Anneli som förundras över hur sladdarna kan få eget liv och krypa fram av sig själva ur sina gömmor.
För hennes är det då rakt inte.
Men de går en säkert öde till mötes...
 
- Freja är den som fixar i hemmet men på just sladdområdet så vill hon gärna ha lite avlastning av sin sladd-utbildade man. Problemet är bara att sådana här sladdutbildade personer brukar vädigt ofta tycka mycket om just sladdar och därför inte vilja gömma dem. De ska ju ändå snart användas igen.
Så då tog Freja tag i den biten också....i vardagsrummet, y voila!
 
Det var de sladdhärvor som skickades in denna veckan. Semesterkomat verkar tydligen fortfarande härska ute i vida världen ;)
Men jag tackar så mycket, och blir precis lika glad över alla bidrag som kommer.
Nästa vecka kör vi på semesterminnen, tänk på den så länge.
 
/Y

Kommentarer
Postat av: soffie

va bra att IKEA varuhuset va bättre än det gamla, jag har bekanta på Fuerteventura å de brukar ta båten över till Lanzarote för att gå på IKEA en gång i månaden:) jag hoppar real lifen denna gången... men kul att läsa vad de andra har skrivit kramen

Svar: Ja att åka till Ikea kan man göra som en familjeutflykt, INGA problem ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-08-09 @ 01:03:06
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: Emmy i Australien

Hutlöst pris för Ikea korven, men annars lät det ju bra!

Svar: Ja priserna på Ikea här är hutlösa. Min far ringde till Ikea i Sverige och frågade om det inte skulle vara samma priser över allt så som typ MacD. Och de svarade då att varje Ikea är ett franchising (hur det nu stavas) och avsvarar för sina priser. Ikea i Sverige ger bara råd, sen om de följer det eller inte är upp till var och ett :(
Yohanna i Las Palmas

2012-08-09 @ 06:07:38
URL: http://bortabrabloggen.com/
Postat av: AnneliH

Ja, det kostar att ligga på topp :) Det är klart han är trött efter sitt första "party" Jag har också funderat på hur de gömmer sina sladdar på IKEA :)
Min största dröm är också att ha en "sommarstuga" på syd, allt från SA till Putte, men det kanske blir i mitt nästa liv. :)
En fin torsdag till Er!

Svar: En del drömmar ska man låta vara just bara drömmar. Och en del ska man ta tag i och förverkliga. Fråga mig inte hur man vet vilken som är vilken sort ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-08-09 @ 10:49:49
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: Longevity - en blogg om hälsa

Jag åker på semester på lördag och kommer hem efter en vecka så jag vet inte hur det blir med internetandet :P

Svar: Ha det så UNDERBART och du får berätta hur du haft det när du kommer hem.
Yohanna i Las Palmas

2012-08-09 @ 11:19:33
URL: http://madelein.se/
Postat av: Freja

Vi är ändå några tappra själar som hänger på! Klart killen var trött efter pyjamaspartyt, det ska man vara efter såna festligheter ;)

Svar: Ja det är ni och jag är SÂ glad över det :D
Yohanna i Las Palmas

2012-08-10 @ 19:14:04
URL: http://blogg.amelia.se/reddevil/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0