Skrivet den: 2012-08-05 Klockan: 01:01:16

Real Life - Sladdlådan

Jag fick en sån där aha-upplevelse idag.
Många gånger så ser man inte riktigt det man har omkring sig för att det är så vanligt. Men så kan man få sånna där ljusglimtar och aha-upplevelser som gör att man ser en situation helt ur ett annat perspektiv och ser det som det verkligen är.
 
Jag talar om inget mindre än min.....sladdlåda ;)
 
 
Vi kör en enkel en, denna veckans Real Life. För alla som fortfarande är inne i semesterlunken och inte vill tänka så djupt ;)
Och för NATURLIGTVIS alla andra också.
Om Real Life och vad det innebär kan man läsa här. >>>
Och de andra utmaningarna kan man se här. >>>
 
Alltså jag tycker att jag har varit ganska så smart här. Jag har vikt en hel låda i skrivbordet åt sladdar....och sånt.
Jättebra!
Nu vet man vart ALLT sådant finns och det finns INGA andra ställen där de kan finnas på.
 
Sladdar är ju så himla tråkigt och det finns ingenting som kan förstöra helheltintrycket i ett tipp-topp-hem som när man ser sladdhärvor som sticker fram.
ÄNDÅ så är det ju så himla krångligt att dölja dem.
Man ska ju åt dem hela tiden.
 
Men nu är det inte sådana sladdar som jag har i min låda utan här ligger, batteriladdare, USB-kablar, mobilladdare, kamerasladdar, musikmackapärladdare....ja mest laddare alltså.
Men också mycket gammalt som inte används, men som ligger där för att det inte finns något annat bra ställe att ha dem på, tillsvidare.
 
Men så idag när jag drog ut lådan så såg jag den verkligen, ur ett annat perspektiv, Real Life-perspektivet.
Det här är inte snyggt Yohannna ;)
Praktiskt men inte fint.
Detta skulle ALDRIG platsa i något hemma-hos-reportage i nån inredningstidning.
 
Så vilken tur att jag inte brukar få så himla många förfrågningar om att vara med i några sådana reportage då.
För jag gillar min låda skarpt.
Och så är det ju så praktiskt.
Så fort som Älsklingen frågar: Yohanna, var är....
I lådan svarar jag snabbt då, och det finns inga tvivel om vilken låda det är.
 
 
Så gott folk:
- Hur har du det med sladdarna?
- Nån speciell förvaring?
- Hur gör man med sladdar, speciellt bakom TV:n?
- Gör det något om de syns?
- Brukar du få många förfrågningar om att vara med i hemma-hos-reportage ;) ?
 
Som vanligt så skriv och berätta på din blogg, om det du VILL berätta om, tills på onsdag kväll, fota om du vill. Och lämna länken här i en kommentar till detta inlägg. Så gör jag en sammanställning på onsdag, så att vi alla kan gå in och kolla hos varandra.
 
/Y

Kommentarer
Postat av: Longevity - en blogg om hälsa

Åh jag kallar min "så länge lådan" fast där hamnar mer än sladdar :P

Svar: Åh det låter intressant. Vad då för saker? Hemliga....?
Yohanna i Las Palmas

2012-08-05 @ 09:00:26
URL: http://madelein.se/
Postat av: AnneliH

Ha..ha..den här gången kanske jag ska få ändan ur...jag som har "sladdexem" ha..ha..!!!

Svar: Ja nu hoppas jag verkligen på dig ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-08-05 @ 11:51:05
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: Ama de casa

"Vi" har full kontroll på sladdarna. Anders är nämligen sladdallergiker och ser till att dom inte syns, dom bakom TV-n och så. I huset var han till och med tvungen att gröpa ur under rumströskeln med ett stämjärn för att få plats med alla ;-)

Vissa viktiga sladdar bor i ryggsäcken hela tiden, så att dom kommer med per automatik. Andra halvviktiga sladdar bor i en speciell låda i vardagsrummet. Sen finns det en hel flyttkartong med "kan-vara-bra-att-ha-sladdar" i garaget :-)

(Själv har jag nollkoll...)

Svar: Se där, ni har ju speciella lådor också. Men att gröpa ut tröskel.....överkurs ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-08-05 @ 20:32:38
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: Freja

Får se vad jag kan få till av det här... Eftersom manen är dataingenjör och har en hel del elektrikerkunskap så är sladdarna liksom hans sak, men jag får väl bedriva lite undersökande verksamhet och ta reda på hur det står till...

Svar: Låter bra där. Undersökande verksamhet är alltid bra. Snoka för oss andra ;) Väntar med spänning.
Yohanna i Las Palmas

2012-08-05 @ 22:46:39
URL: http://blogg.amelia.se/reddevil/
Postat av: Longevity - en blogg om hälsa

Sv: Nä så länge lådan hamnar allt som man inte orkar leta upp dess rätta plats till :P Man lägger det där så länge typ :-)

Svar: Men tillräckligt spännande för att skriva en Real Life om eller ;) ?
Yohanna i Las Palmas

2012-08-06 @ 00:22:28
URL: http://madelein.se/
Postat av: Ann-MarI

Ojoj, att avslöja våra ttbon av sladdar blir nog en riktig rysare till Real Life...vågar jag så är jag med :)

Svar: Klart att du vågar...
Yohanna i Las Palmas

Postat av: Freja

Här kommer mitt bidrag, hoppas jag inte är för sen, jag har målat hela kvällen... http://blogg.amelia.se/reddevil/2012/08/08/sladdande-real-life/

Svar: Absolut INTE försent. Jag sitter uppe på nätterna ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-08-08 @ 22:43:34
URL: http://blogg.amelia.se/reddevil/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0