Skrivet den: 2012-08-29 Klockan: 15:29:00

Här vare tävling

Förr-i-tiden ;) ja för si-så-där nåt halvår sedan, då var det tävlingar på bloggen som gällde. "Alla" hade tävlingar hit och dit, även jag >>> & >>>. Och man skulle ha så högt antal som möjligt på bloglovingen >>>.
Det är kul med tävlingar.
Speciellt om man vinner ;) >>> (vilket jag NORMALT SETT inte gör, men denna gången berodde det INTE på tur utan min egna ihärdighet med stegräknaren).
 
Men nu-för-tiden så är det tävlingarpå Facebook som gäller och det är väl kul det med, OM man som sagt vinner ;)
Men börjar det inte gå lite till överdrift nu?
Nu gäller det att ha så många följare som möjligt på Facebook-sidan >>>.
 
Här-om-dagen så såg jag en tävling där ett företag skulle lotta ut någonting helt fånigt när de fått typ 100 GÅNGER fler följare än vad de hade i dagsläget.
Är det inte viktigare att man har folk som verkligen VILL läsa det man skriver än att ha en massa gillare som bara hoppar över ens inlägg eller helt sonika o-gillar när tävlingen väl är över?
 
På tal om detta.
Ni har väl inte missat MIN skitbraiga tävling på fejjan >>>?
Det är bara att gå in och tävla och dela vettja ;)
 
 
Hur man tävlar:
 
1. Gå in och gilla Yohanna i Las Palmas på Facebook , dela detta fotot på din mur och skriv att du är med och svaren på frågorna i en kommentar till denna post.
2. Gå in på http://www.yohanna.se och hitta de 20 hemliga och gömda frågorna där.
3. Gå in på bloggen och memorisera första inlägget från 2006 där.

När Yohanna i Las Palmas-facebooksida har fått 2000 gillare så lottar jag ut denna otroligt exotiska påse med sand från Puerto Rico-stranden här på Gran Canaria.

Lätt som en plätt!
Nu kör vi.
;)
 
 
* * * * * * * * * * *
 
Och medans ni ändå är igång och skriver så kan ni ju skriva en kommentar här nere om vad ni skulle göra med sanden om ni nu vann.
 
Lycka till!
 
/Y
 
PS Kom ihåg att veckans REAL LIFE håller på ända tills i morgon kväll om ni inte har hunnit än ;) DS

Kommentarer
Postat av: AnneliH

Ha..ha..jag är inte helt säker på om du är allvarlig eller inte :) Men tyvärr får du nöja dig med att ha mig som läsare. Brukar rata alla tävlingar numer, det ger liksom inget bara krångliga enligt min mening. Ratar även alla spelförfrågningar som dimper ner titt som tätt. Däremot har jag tänkt flera gånger att ta med mig stenar och sand från ön, men alltid kommit fram till att det är onödig bagagevikt och låtit stenarna och sanden ligga kvar. Kram!

Svar: Klart jag skämtar ;) Men vill du ha en påse sand kan vi säkert fixa det :D Blir glad av att ha dig som läsare hur som helst.
Yohanna i Las Palmas

2012-08-29 @ 15:58:47
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: Åsa

Asså man måste älska dig!
Jag gör det iaf :) DU ÄR SÅ ÄKTA :)
Kramar Åsa

Svar: Nej men nu blir jag generad ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-08-29 @ 16:01:50
URL: http://sommerseth1.wordpress.com
Postat av: AnneliH

Tack, det var snällt!! :)) Då, var jag inte elak i min kommentar då. Jag fick ett brett flin "all over my face"

Svar: Bra!
Yohanna i Las Palmas

2012-08-29 @ 17:17:23
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: Sofia

I LOVE it! :D
Nu har jag delat och hoppas jag vinner. Å får man önska så önskar jag en påse sand från amadores stranden. ;)

Ja ska börja en kurs i spanska nästa vecka, min stora dröm. Nu är barnen så stora att jag tänker ta mig den tiden. har du några tips? Har svårt att tro att man lär sig sådär jättebra på en kurs som varar 1,5h/vecka. Men hoppas kan man ju alltid. :)

Svar: Det är bra, dela på ;) Tips på att lära sig spanska? Ja jag gick en kurs i Göteborg innan jag flyttade och lärde mig typ INGENTING. Det jag lärde mig på var att gå i skola här nere och BO i en familj som bara talade spanska. Men vilket slit det vra. För jag har INGET språkhuvud.
Yohanna i Las Palmas

2012-08-29 @ 17:49:02
Postat av: Dagliga Ljusglimtar

Haha, jag håller med! Det svämmar över med tävlingar där det ska gillas och delas!

Svar: Ja det är en väldig massa saker man ska göra ibland för att få vara med och tävla.
Yohanna i Las Palmas

2012-08-29 @ 21:24:29
URL: http://dagligaljusglimtar.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0