Skrivet den: 2012-08-22 Klockan: 15:46:22

Här var det färdigt

Då har de åkt för denna gången.
Snickar/målar-killarna.
Och det ska visst vara färdigt nu.
 
Visst är det MYCKET bättre än det var innan men nog tycker jag att de kunde ha unnat sig en strykning till. Men de var väl rädda för att det skulle börja flagna, precis som det gjort för oss, så de drog som en avlöning.
Det finns några bubblor kvar, på ett ställe har det börjat att spricka i färgen och på några ställen lyser det igenom.
 
Vi väntar och ser hur det ser ut när det är riktigt torrt så får vi se om det är något att bråka om eller om vi fixar själva.
Hur som helst så trodde killen att de nog snart skulle vara tillbaka här för att fixa igen. Det är fortfarande fukt i taket och det kommer att börja bubbla sig igen inom en snar framtid :(
 
 
 
Jag har lekt med Lego idag och det var inte igår. Fick vi inte ihop en jättesnygg stad innan King Kong Irma kom och röjde väg? ;)
 
 
 
 
 
 
Nu återstår bara det roligaste helvetiskaste, städa byggdamm.
Och det är inte lite som ska städas, typ HELA lägenheten i ALLA skrymslen och vrår. Det finns inget som tränger igenom och slinker förbi så som byggdamm.
 
Och så har de målat med nån vätska som stänk på hela kaklet, och vi har hela köket kaklat och torkat som nån typ av tuggummi på väggarna. Det måste hyvlas bort med sprisskrapan först och sedan torkas av.
Suck!
 
Och när termometern visar på 30 grader både innomhus och utomhus, ja då går musten ur en och man vill bara ligga i soffan, alternativt i vattenbrynet.
Älsklingen kom hem just och fick ta sig en kalldusch och lägga sig ett tag.
Värmeslag är inte att leka med.
 
Men det blev köpepizza över från igår så den ska jag ta fram nu. Men först skära en sallad att grunda med så det inte slinker ner så mycket pizza.
 
Hej hopp!
 
/Y

Kommentarer
Postat av: AnneliH

Uff!!! Den värmen är inte att leka med inomhus samtidigt som det ska städas, det förstår ju vem som helst! Kan du inte dela upp det? göra lite i morgon? annars kanske du också får värmeslag :) Kramen

Svar: Jo det blir att dela upp. Idag har jag gjort LITE men nu blir det inget mer ;) Nu måste vi gå ut med ungarna och leta upp en skugga åt dem. Själv måste jag ta min runda.
Yohanna i Las Palmas

2012-08-22 @ 16:23:10
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: eastcoastmom, Spanien

Vilken värme inomhus! Huva!!! Barnen och jag reser hem till Madrid imorron efter många veckor i Sverige, hoppas verkligen att maken har aircon påslagen...
Kram

Svar: Åh lyllos er som har AC. Det är guld. Vi fick det i nya bilen och den går på högtryck dagar som denna. När vi åker I bilen vill säja. Annars så gör den ju ingen nytta ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-08-22 @ 18:49:45
URL: http://grrringo.blogspot.com
Postat av: Freja

Så trist med fukten, att det inte ska gå att ordna till. Och byggdamm är helt hopplöst, det finns verkligen överallt, hur mycket man än stänger till alternativt vädrar... I den värmen hade jag varit en våt liten fläck och absolut inte orkat bygga lego fast jag älskar det!

Svar: Jag ÄR en våt fläck just nu. Och nätterna är speciellt jobbiga när det är så varmt. Ingen sover nåt vidare :(
Yohanna i Las Palmas

2012-08-22 @ 19:34:26
URL: http://blogg.amelia.se/reddevil/
Postat av: Gardenhouse

Hej!
Jag är med i real life, fast det går inte att kommentera där...din blogg ser jätte knepig ut ?!
Hoppas detta funkar istället :)
Mysigt med kalas och tårta, sol och värme! Vad avis jag blir ;)
Kram och tack för roliga påhitt!
Sussi

Svar: Vasse go. Tycker att det är så roligt att ni vill vara med och berätta.
Yohanna i Las Palmas

2012-08-22 @ 19:42:52
URL: http://www.gardenhouse.blogg.se
Postat av: madelein-sexbarnsmamma

Vi har haft kalas idag så jag har inte haft tid med datron. Väntar in sammanställningen då :-)

Svar: Den är på G ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-08-22 @ 20:54:42
URL: http://madelein.se
Postat av: Fnulan

Hoppas att ni är nöjda och kommer att va det länge =)

KRAMEN

Svar: Nöjd ja, blir man någonsin det? ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-08-22 @ 22:38:50
URL: http://bloggfamiljen.se/fnulan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0