Skrivet den: 2012-08-23 Klockan: 23:54:00

Här tog vi bussen till playan

FÖRST:
Det verkar som att någon har varit och pillat på min blogg medans jag var på stranden idag. Den ser ut att ha fått spel.
Det som är konstigast är att första inlägget ser bra ut, medans de efterföljande har hoppat ur sin plats. Om jag fattade vad som hänt så skulle jag rätta till det. Men eftersom jag inte bär skulden nu, så tycker jag att den som varit framme med pillefingern, och det var INTE Irma denna gången ;), ska rätta till det.
Tack så mycket för att ni aviserar mig så jag kan skälla på blogg.se....igen :(
 
OBS: Om det händer, försök att refresha, det funkar för mig ......ibland.
 
 
 
 
 
 
 
Vi tog bussen till stranden idag, precis som jag skrev i morse. Och det blev bra, väldigt bra. Visserligen var det absolut inte så soligt och varmt idag som de andra dagarna, men det är ju SÅ mycket skönare att vara på stranden istället för att skura toór.
Fast toaletterna ska få sin omgång i helgen, det kan de vara säkra på.
 
Ofta när jag tar bussen, som är en så vardaglig sak, så känns det som att jag är på semester. Ni vet, man gör en helt vanlig sak som man brukar göra, även när man inte är på semester, fast allt runt omkring gör att det känns så väldigt annorlunda; dofterna, ljuden, folks beteénde osv.
 
Idag satt vi på bussen och jag tittade mig extra mycket omkring för att försöka sätta fingeret på VAD det är som gör det.
Hela bussen var fylld av olika sorters människor, alla svettandes ;) = ovanligt i Sverige ;)
Allt från tjocka gamla gubbar till unga tjejer i välskräddade dräkter och höga klackar, ALLA svettades.
Känslan av ens solkrämsinsmorda ben som halkade omkring mot platssätet.
Sorlet från en massa människor som talade i munnen på varandra.
Synen av okända människor som nypte okända barn i kinderna och gullade med den fastän de INTE var bekanta.
Och så chaffisen som glömde att stanna på en hållplats och det blev värsta hallabloban i bussen.
Ja OVANLIGT ni vet ;)
Och SÅ spanskt.
 
Fattades bara doften av vitlökssalami så hade bilden varit komplett.
 
I morgon är det fredag vettni ;)
 
/Y

Kommentarer
Postat av: Åsa

*asg* du skriver så härligt!
Varmt och skönt det ser ut :) å jag ser allt framför mig!
Kramar Åsa

Svar: Tackar tackar jag blir så glad över att du tycker det ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-08-24 @ 09:55:52
URL: http://sommerseth1.wordpress.com
Postat av: Marie-Louise

blogg.se tycks ha lite problem just nu :(
Men er dag på stranden såg härlig ut :) Kram

Svar: Ja det är många bloggar som ser konstiga ut just nu :(
Yohanna i Las Palmas

2012-08-24 @ 10:06:11
URL: http://www.madredetres.blogg.se
Postat av: AnneliH

När man visar bilder och solen inte är framme tror ju folk att det inte är varmt :)
Ja, brukar också tänka på det när jag åker buss till o från LasPalmas, att det är så mycket att ta in och se på. Den timmen är så värd att sitta på bussen. :)
Härlig fredag till Er!

Svar: Just precis, det är som varmast här när det är grått i luften och ingen sol för då är det som om staden fått en kofta över sig som håller kvar värmen på marken ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-08-24 @ 10:23:39
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: Justlikeacat

Sitter och skrattar igenkännande på jobbet :D

Svar: Då blir jag glad, för då är det precis som det ska vara ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-08-24 @ 13:50:41
URL: http://blogg.amelia.se/justlikeacat/
Postat av: viveka

Sååå härligt Ni har det...
Viveka

Svar: Ja det var verkligen en bra dat. Och tur att vi åkte för idag har vi magsjukan här :(
Yohanna i Las Palmas

2012-08-24 @ 14:37:08
URL: http://Http://vivekafeminin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0