Skrivet den: 2012-08-08 Klockan: 00:38:23

Här blev det bra till slut

Har precis varit i väg och lämnat ett nattklädd Guldklimp på sitt pyjamasparty.
Han verkade vara ok.
Eller rättare sagt, han märkte inte ens att jag sa god natt och gick när han hade kompisar där och ett alldeles nytt Wii-spel att utforska.
Det är väl så det ska vara.
Men det känns lite sorjligt i hjärtat och lägenheten känns väldigt tom just nu. Hur ska det inte bli i morgon förmiddag när Irma märker vad som fattas ;)
 
 
 
 
Dagen som vi haft här, med födelsedagsfirande på en höft, blev väldigt lyckad trots allt.
Helt över förväntan.
Och jag är så himla glad för det.
Igår var jag så ledsen och besviken på mig själv för att jag inte hade ordnat det roligare, men detta blev kanon till slut.
 
 
 
 
Vi var ute på förmiddagen och handlade atteraljer till en improviserad mini-födelsedags-tårta och när Älsklingen kom hem från jobbet så familjefirade vi lite.
 
Först ringde mormor & morfar på chatten och grattade.
Sedan ringde det kompisar på telefonen och grattade.
Och till slut så ringde familjen från Göteborg, med påhälsande farmor & farfar där och sjöng och spelade på chatten.
Tänk vad bra vi har det som kan live-chatta med våra familjer.
Men om det är sån här ståhej när hon fyller 2, hur ska det då inte bli i framtiden ;)
 
 
 
 
 
 
 
Efter att Irma blåst ut ett ljus på tårtan så fick hon rök i ögonen och blev lite skeptisk till att blåsa ut ljus. Men efter att vi övat lite till, allt under käcka pårop, så fick hon mod att blåsa. Och sedan så ville hon inte sluta.
Inte förens vi tänt och släkt tårtljusen så många gånger att de brunnit ned. 
 
Och presenterna blev helt klart lyckade, fastän det var plastigt skräp.
Jag ska fortsätta att leta fin servis vid sidan av nu. Tills vidare får detta duga och det verkar duga väldigt bra i ungarnas ögon. Som naturligtvis redan var i luven på varandra om vem som skulle leka med vad ;)
 
 
 
 
Nu ska jag gå och lägga mig, nöjd med denna dagen, fast inte försöka att tänka på den tomma sängen i rummet bredvid. Och framför allt inte börja tänka dumma tankar som att det kommer att "hända" något, han kommer att komma bort, trilla ut, bli kidnappad eller jag vet inte vad för dumt som brukar dyka upp i huvet på mig när jag ska sova.
 
/Y

Kommentarer
Postat av: AnneliH

Hoppas det gick bra för Alexander :)
Söt som en prinsessa är hon Irma!
Ha en fin dag! Kram

Svar: Jo Alexander hälsade när jag ringde dit nu på morgonen att han INTE vill bli hämtad ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-08-08 @ 10:37:26
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: Åsa

Hoppasövernattningen gick bra! (Läs: Att du kunde sova, hihi...)

Svar: Det gick bra ;) Men tänk att det ska vara så svårt att låta bli att tänka att det kan "hända" saker.
Yohanna i Las Palmas

2012-08-08 @ 11:23:30
URL: http://asassecondtime.blogspot.se/
Postat av: AnneliH

Ja, det var ju ett gott tecken på att det funkar. Då kan det ju funka lika bra nästa gång också :)

Svar: Ja fast nu började tjatet: Mamma när får jag sova över igen, jag vill sova över igen, maaaaaamma ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-08-08 @ 14:50:34
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0