Skrivet den: 2012-08-31 Klockan: 15:37:16

Fredagsvägning efter magsjuka

Här är jag och min nya frisyr!
Det gick ju bra det här. Frisören hängde med bra på vad jag förklarade ;)
Nu klarar jag mig en stund på detta.
Har även köpt mig ett paket blekning så får vi se om jag kan göra något latjo med den.
 
 
 
FREDAGSVÄGNING
-0,8 kg!
Tjänare, det lönar sig att ha magsjuka ;)
Nej men skämt åt sido så är det ju inte så här det SKA gå till. Ändå är det ju så här det funkar. Har man efterdyningar av magsjuka med tappad aptit och inte småäter mellan målen, ja då går man ju ner i vikt.
 
Men det är ju inte kul att gå omkring och känna sig som i det där förstadiet när man är gravid när man INTE är det. Ständigt illamående och inget smakar. SKA man få i sig något så får det vara något alldeles extra som en överaskningssockerkaka som svärmor kom förbi med.
Undrar om det är någon som INTE vill att vi ska gå ner mer i detta hus ;)
 
UTVÄRDERING
Jo sviterna efter helgens magsjuka sitter fortfarande i och jag har alldeles mist aptiten. Dock när jag väl sätter mig ner och äter så äter jag ju.
Så svultigt mig har jag ju inte gjort.
 
Men detta borde ju gå över snart och lite ångest har jag för det. För det är kanske så här som man ska känna sig i normalt fall om man är en normal människa. Att man inte går och tänker på mat hela tiden och inte känner sig småsugen på allt hela tiden.
Det FINNS faktiskt människor som inte har äta som sitt huvudintresse ;), som jag har.
 
Men jag har ätit mina måltider och jag har gjort mina rundor NÄSTAN alla dagar. Söndagen låg jag ju däckad, igår var det fullspäckat schema med veckohandling och frisörbesök och idag väntar åkning till sommarstugan och då brukar det inte bli något.
 
Men vet ni vad?
Jag har gjort plankan.
Ett under har skett.
Kanske, och har jag tur så har inspirationen och kom-i-håget för denna övning kommit tillbaka. För den är ju så effektiv. Det har jag märkt på en gång. Det kom en putmage på semestern och det var inte fett. Det var slappa magmuskler ;)
 
 
Hur är det?
Börjar ni att tröttna på detta?
För det börjar jag. Börjar det inte bli lite väl tjatigt med kilon hit och dit.
Kan hon inte ta och komma till skott snart med de där kilona som är kvar så vi kan få ett slut på detta tjat om morgonrundor och plankor vareviga fredag ;)
 
Jo, planen är väl att ta det LITE semestrigt denna sista sommarlovsvecka i sommarstugan. Inte frossa och slöa, bara njuta lite extra.
Och sedan när skolan startar och rutinerna kör igång igen så ska det göras en kraftanstängning.....hoppas jag ;)
 
Målsnöret är riktigt nära nu...
 
Det var denna veckan.
Morgonrundor - Nästan alla dar.
Mat - Japp!
Plankan - Helt otroligt ja.
Och 2,2 kilo kvar till målet.

Hur har det gått för er?

/Y

Kommentarer
Postat av: AnneliH

Snygg frilla! Åh vad smarrig den ser ut kakan! Jag har inte tittat åt vågen på flera månader men jag kanske ska ta och göra det. Heja dig, snart är du framme! Härlig fredag till Er!

Svar: Ja vâgen kan vara ganska sâ hotfull ibland. Men det är bara att ta komandot. Ingen rädsla här inte ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-08-31 @ 16:06:42
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: JoHo

Vad fin du blev i håret! Jättefräscht!

Och grattis till planka och dagliga rundor, heja dig!
Trevlig helg!

Svar: Ja när jag fâr vänja mig och styla själv sâ brukar det bli bra/nöjd. Samma sak varenda gâng jag klipper mig ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-08-31 @ 16:40:58
URL: http://www.snartvuxen.blogspot.com
Postat av: Bertil

+ till barbisen ;)

Svar: Barberaren? Barbie? Babes? ....;)
Yohanna i Las Palmas

2012-08-31 @ 17:58:31
Postat av: Anna

Snygging där minsann!

2,2 kg är ju inget att bråka om när du har kommit så här långt! Snart har du fixat dem oxå!

Kram

Svar: Tack! Ja snart tar jag nacksving pâ dessa 2 ocksâ.
Yohanna i Las Palmas

2012-08-31 @ 21:14:11
URL: http://www.smid.blogg.se/smidsfashion

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0