Skrivet den: 2012-04-04 Klockan: 00:20:53

Sammanställning av Real Life - Pynt

Det här med pynt ja. Det är inte lätt. Och veckans Real Life >>> har handlat om just det.
Jag har ju en massa sånt, pynt. Men jag har haft mer. Det mesta sålde jag av när jag skulle flytta ner hit. Bara det finaste fick följa med.
Rejäl utgallring utfördes kommer jag ihåg.
Ändå så är det mesta i "pynt"-skåpet sådant som kommer från mina förra hem i Sverige.



Ser ni det silvriga trassel-nystanet som ligger OVANPÅ skåpet?
Det är en ljuskrona från Ikea. Den var jag så förtjust i när jag bodde i Göteborg. Den fick följa med ned hit.
Nu ligger den ovanpå skåpet som samlar damm.
Det är inte rättvist.
För vi var ju SÅ förälskade i varandra.

Jag kommer ihåg när den ljuskronan kom till Ikea, "alla" köpte den och det skulle vara vitt och avskalat i hemmet.
Och visst hade jag det fint.
Och visst tände jag ljuskronan och satt i dess sken och åt lugna middagar.
Jag, själv, i min tvåa i storstaden Göteborg.

Nu ligger ljuskronan på skåpet och har gått i pension. Jag har allt ANNAT än vitt och avskalat hemma hos mig. Mer ett ständigt kaos av leksaker som har blivit det "nya" pyntet.
Och jag äter VÄLDIGT sällan lugna middagar för mig själv i tända ljus sken.
Fast det säjer jag ju inte att det är ljuskronans fel. Nej där har jag bäddat så fint åt mig själv ja.
;)



Fler pyntare och icke-pyntare har vi här:

- Freja: Här har vi en ICKE-pyntare i dess rätta bemärkelse. Alltså pynt när det gäller prylar. Hemma hos Freja har det bortrationalliserats både gardiner och krukväxter.
Dock tycker hon väldigt mycket om att pynta PÅ hemmet. Alltså använda väggar, tak och golv.
Och så dödskallarna och älvorna ;)

- Annelie pyntar med ljus, blått och stenar. Hon är en riktig sten-o-man och höll nästan på att åka dit för väpnat överfall på planet hem från Gran Canaria på grund av en förälskelse i en sten.
Ja stenar kan verkligen ställa till det ;)

- Ewa: Änglar och vitt det är Ewas melodi. Det ska vara avskalat och vitt. Förutom när hon får nån BRA idé och släpar hem något totalt utstickande i nån speciell färg eller guldigt som sedan får stå i nått skåp och samla damm.
Skönt då var det inte bara jag då ;)

Tack för denna vecka säjer jag till alla som delat med sig av minnen och pynt från sina liv och hem.
Nästa vecka så kör vi igen och då ska det handla om högtider så här när påsken väntar runt hörnet.
Så se upp nu till helgen så kommer uppdragsbeskrivningen.

/Y

PS Gardenhouse hoppar med här med sitt bidrag om pynt >>> DS

Kommentarer
Postat av: Ann-Mari

Grämer mig att jag inte hann med! Jag hade börjat fundera på det, men sedan stal någon min tid :-D

Kul läsning! Och Ikea ljus-staken är väldigt graciös och vacker.

kram

Ann-Mari


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0