Skrivet den: 2012-04-03 Klockan: 00:24:46

Påskpyntning

Det blev en bra dag trots allt.
Vi har tagit det lugnt fastän ändå inte riktigt.
När jag slutade att skriva i morse så hade ju mina föräldrar hunnit komma och den obligatoriska fikan avslutats. Samt hängning av tvätt, tömning av diskmaskin och diverse andra praktiska saker som mina föräldrar sysselsätter sig med när de är här.

Jag ÄLSKAR att ha hembiträden ;)

Så drog vi iväg till mataffären för att inhandla bröd och fick även den goda idén att inhandla spontanfika som vi gick iväg och intog på en solig bänk i närheten.
I närheten av den lokala hårfrisörskan och den kan man inte gå i närheten av när man har min mor med. Det skulle hoppas in där och efterfrågas hårtvätt och fön med tillhörande masage och det fanns drop-in-tid på en gång.
Så var min mor lycklig och nyfönad och hennes dag var gjord ;)

Lunchen med Flygande Jacob blev en hit och vi passade på att mysa till det riktigt ordentligt med vit duk, tända ljus och färska blommor + finservetter från Ikea.
Det är inte varje dag man kör på sån lyx ;)

Påskriset som tjuvats här nere på parkeringen fick sig en riktig dusch i badkaret så det trodde väl inte sina ögon. Aldrig har det väl regnat så mycket på dessa grenar. Men det var mycket välbehövligt. Vattnet som rann av var BRUNT.


Så blev det fjädrar och det blev ägg och nu så är huset påskpyntat för i år. Precis som i de där hemtrevliga filmerna med rödkindade barn som skriker av lycka och glatt hjälper till med pyntningen, så var det precis hemma hos oss.
Ingen frånvarande 5-åring som hellre spelade dataspel än hjälpte till. Och ingen pillerfingrad 1,5-åring som hellre ville krama sönder äggen än hänga dem i riset.
Nej då.
Inte hos oss ;)

Men nu så har vi det påskfint hemma hos oss lagom tills vi ska åka iväg till sommarstugan och vara borta över hela påsken.

Men jag tycker i alla fall att det är viktigt att hålla lite på traditionerna och försöka att i alla fall litegrann inviga vår familj i de svenska sederna och bruken.
Även om det naturligtvis inte blir alls i närheten av vad det SKA vara.
Och om detta tänkte jag att vi skulle spåna i nästa veckas Real Life. Så börja fundera lite redan nu ;)





Japp så var det påskpyntat och apropå pynt så glöm inte bort att skriva och berätta om ert pynt >>> tills i morgon kväll.

/Y

Kommentarer
Postat av: Tina

Hej gumman! Så fint ni har pyntat! Jag är inte så mycket för påskpynt men barnen har i alla fall fått sätta några fjädrar i en buske vi har på tomten. Förstår att det känns tungt att dina föräldrar ska åka hem snart igen, tiden går alltid så fort när man äntligen får träffa sina nära och kära. KRAM!

2012-04-03 @ 07:43:05
URL: http://familjenrosmer.blogspot.com
Postat av: Annelie

Nu har jag skrivit till veckans Real Life :-)



http://anneliestankar.wordpress.com/2012/04/03/veckans-real-life-hos-yohanna-2/



Fint med påskpynt men det är nog bara till jul som extra pynt kommer fram hos oss :-) Min yngsta vill att vi ska pynta till påsk men jag glömmer alltid bort det...

2012-04-03 @ 08:18:10
URL: http://anneliestankar.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0