Skrivet den: 2012-04-09 Klockan: 13:36:20

Påskplundring och måndagslista

Ja så var det måndag igen.
FYRA hela lediga dagar har passerat och så även påsken.
Allmäntillståndet på riset tar jag som ett tecken på att det är dags att plocka undan påskpyntet för detta år.

I dag är första dagen på resten av mitt liv.
Eller man kan säja på resten av min "operation fettsanering". Nu ska det banne mig fås bort dessa futtiga kilon som kvarstår innan jag kan deklarera mig själv vinnare av denna kamp.
Jag hoppade fredagsvägningen i fredags. Jag var på semester. Jag var på tillfrisknande. Jag fullkomligt struntade i det ;)
Skönt!

Men i dag så ska det tagas tag i saker och ting. Morgonrundan har återtagits i rutinen även fastän det regnade i morse och var allmänt, och är fortfarande, grått och trist ute.
Havregrynsgröten har återinträtt som frukost.
Påskgodiset är uppätet eller undangömt i nåt mörkt hörn som jag inte har en aning om och lunchen kommer att bli "vanlig mat".
Så ska jag väl försöka mig på plankan under dagen, om jag vågar ;)
Och i morgon måste stegräknaren på för att återta kontrollen över min dagliga aktivitetsnivå.

Men måndag är det och lista a´la jennyn blir det:


- över EN endaste sak egentligen: att vi haft en sån UNDERBAR påskhelg. Jag var ju riktigt tveksam till om jag ville åka bort så länge när vi har så mycket att göra här hemma.
Men det blev bra. Det blev RIKTIGT bra och nu är jag sugen på mer ;)

Vi hade ingen tur med vädret men vad gjorde det när vi hade uteplats och ungarna kunde springa fritt och leka med kompisar hit och dit. När man sitter instängd i en lägenhet så blir en sån liten grej som en uteplats en väldigt lyx.
Visst kan jag ta ungarna och gå till parken som är tvärs över stora vägen. Men det blir ett sånt stort projekt varenda gång och alltid är det något annat som ska prioriteras. Här kunde Alexander springa in och ut som han ville, till den ena kompisen och till den andra. Det var aldrig någon fara att han skulle springa bort, det är ett instängt område.

Ja jag är riktigt glad över att vi gjorde detta.



- så är jag kanske lite tacksam över att man kommer ut och får träffa andra barn och verkligen se hur lyckligt lottad man är och hur bra ens egna ungar verkligen är.
Så FÅR man faktiskt säja om sin egna barn!

Det kan vara lite tjatigt att ungås med sina egna ungar hela dagarna långa. Man kan lätt tro att de är enna riktigta monster. Men när man väl får träffa andra barn och andra mammor så inser man att andra har också problem med sina barn och att man är inte den sämsta familjen i världen.
Sånt MÅSTE jag komma ihåg VARJE dag.

Ja det är en bra dag idag, lite sorjlig för att det är måndag och långt till nästa ledighet, men det känns bra i alla fall.

/Y

Kommentarer
Postat av: Anna

Härligt att höra att du är nöjd med helgen!



Kram

2012-04-09 @ 14:12:14
URL: http://smid.blogg.se/smidsfashion
Postat av: Millan

Härligt att läsa att påsken varit lyckad! (:

Scrollade lite snabbt neråt på din blogg och blev riktigt sugen på sol och värme nu!



Och så ett himla sent svar (förlååt): Ja ljuset gör så jäkla mycket, verkligen! Himla trist att leva här där det är mörkt halva året. Iaf när humöret anpassar sig därefter.

2012-04-09 @ 17:41:39
URL: http://inspirationisthekey.blogg.se/
Postat av: Caroline

Låter som att ni haft er en bra påskhelg.

Javisst är det så att ibland måste man se hur andra har det för att kanske inse hur bra man har det själv eller att andra också har problem med vissa saker i sina familjer.



kram

2012-04-09 @ 17:47:11
URL: http://barbaskon.blogspot.com
Postat av: Freja





Låter som en mycket bra helg!

Sv: Nja, jag har ingen egentlig inställning till Påsk, jag är helt enkelt inte så förtjust i traditioner och tanken på att göra samma saker och äta samma saker vid samma tidpunkt år efter år. Jag gillar förändring, vilket inte går så bra ihop med traditioner... Passar bra då att jag som inte bryr mig får egentid och familjen får åka bort till traditioner hos andra!

2012-04-09 @ 18:52:16
URL: http://blogg.amelia.se/reddevil/
Postat av: Helene

Ja vad fort påsken gick över = //

Hur får man bort dom där sista kilona ??

Äter du gröt varje morgon ??

Ha en fin kväll.

Kram Helene.

2012-04-09 @ 18:56:10
URL: http://helenesdagbok.blogg.se/
Postat av: Ansibecki

Härligt att ni haft en bra påsk.

Jag hoppade också över vägningen denna veckan. Men det känns i byxlinningen att det inte går åt rätt håll... Får bli nya tag denna veckan :)

2012-04-09 @ 19:38:59
URL: http://www.ansibecki.blogspot.com
Postat av: Kim - Mamma till Victor & Linus

Jag är glad att det bara är en liten liten glidning och att det ska ordna sig genom dessa stödbyxor. Men det känns ändå jobbigt i mamma hjärtat att behöva ha de där plastiga byxorna över de vanliga kläderna! Önskar att dessa veckor går fort.

2012-04-09 @ 19:53:53
URL: http://kimlundin.blogg.se/
Postat av: Anonym

va härlig bild på barnen!vilken härlig helg du haft,kramen

2012-04-09 @ 20:57:36
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Ninja

Jag har plockat bort både socker och mjöl ur min mat men inte syns det på vågen inte....

Magen är inte lika svullen det är allt, men föralldel då ser jag ju smalare ut.

2012-04-09 @ 22:23:08
URL: http://nordtellus.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0