Skrivet den: 2012-04-02 Klockan: 13:13:17

Påsklov och måndagslista

Det kommer att bli en låååång påsklovsvecka denna vecka, med bägge ungarna hemma under samma tak. Hittills så har de varit i luven på varandra, slagits, klämt fingrar, kastat leksaker osv.
Och det redan INNAN frukost.
Pew!

I dag kan det vara lite svårt att komma på något att vara glad över. Föräldrarna ska åka hem om två dagar och sorjligheten lägger sig som en tung blöt filt över stämningen.
Ni vet hur det är.
Man går med en klump i halsen mest hela tiden och tänker på vad som komma skall. Och även om man hittar på roliga saker, skrattar & pratar och äter god mat, så sitter den där klumpen i halsen och gör så att man inte kan njuta till 100%.

Men det har varit shopping, födelsedagskalas och heldagsutflykt sedan jag hade något bildregn. Tiden bara springer iväg och jag blir som alltid en smula chockad över att det redan har gått si och så lång tid.
Nu har föräldrarna kommit hit, solen skiner och vi ska bege oss ut och leta påskris att hänga fjädrar och ägg i.

Hinner vi så hoppas jag även att vi ska kunna göra nya påskägg i papié matche´(eller hur 70-singen det stavas). Jag har märkt att detta med pillertokiga ungar och sköra påskägg inte riktigt går ihop. Och jag vill inte bli arg och irriterad när de slängs i galvet. Bättre då med papper och tapetklisters-ägg som tål lite mer.

Vi får se.
Det ska även lagas Flygande Jacob på fläskfilé. Sånt måste passas pås och ätas medans det havas besök. Sedan blir det förbud på sådana smaskigheter ;)

Men måndagar kräva måndagslista a´la jennyn så här kommer den:


- att vi har underbart besök här och gör roliga saker tillsammans. Även om de ska åka hem snart och det är jättesorjligt så är jag ju glad över att de är här.

- att vi var på spännande utflykt i går och åkte till ett ställe där jag aldrig varit på ön. Jag blev förälskad och vi måste naturligtvis åka dit igen och utforska mer. Men jag återkommer med bilder och beskrivning av utflykten. Men det var så kul att komma till något nytt som föll på läppen.

- att jag känner mig bättre. Inte riktigt 100 än och jag vet inte vad det kan bero på. Men jag tar och vilar ett par dagar till.

- att vi förhoppningsvist ska åka till sommarstugan över hela påsklovet, som här är torsdag till söndag. Jag är inte riktigt övertygad om att jag vill åka bort till ett ställe där vi inte har någonting annat att sysselsätta oss med än sola och bada. Men det kanske är bra.

- Och så är jag naturligtvis glad över att Real Lifen fortsätter att leva och frodas. Denna vecka >>> verkar det extra roligt eftersom folk verkar tycka att detta med pynt är kul.

Men nu får vi köra igång här om det ska bli något gjort. Folk börjar titta uttråkat på mig när jag sitter för länge vid datorn ;)

/Y

Kommentarer
Postat av: Åsa

Men ååh, det låter ju underbart å bara sola och bada!

Iväg me se!

Kram!

2012-04-02 @ 15:26:30
URL: http://sommerseth1.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Bada och sola är ju inte fel - en dag, eller så...

Men det går väl göra utflykter därifrån också?

:-)

2012-04-02 @ 17:59:07
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: Freja

Skönt att höra att att du känner dig piggare! Om du har nått tips får du gärna skicka det till mig!

2012-04-02 @ 21:35:14
URL: http://blogg.amelia.se/reddevil/
Postat av: Carolines hemligheter

Härligt med en måndagslista och speciellt om det känns lite tungt tror jag att det är välgörande att skriva ner det som är härligt i tillvaron!



Ha en fin och mindful tisdag, kramar!!!

2012-04-02 @ 22:15:24
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0